سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور از قاریان برتر تقدیر کرد

کابل باختر 16 جوزا
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز از قاریان و حافظان قرآن عظیم‌الشان که در رقابت‌های حسن قرائت، مقام‌های عالی کسب نموده بودند، تقدیر کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسمی که به همین مناسبت در قصر چهارچنار ارگ ریاست‌جمهوری برگزار گردید، رئیس‌جمهور کشور کسب مقام‌های عالی را در مسابقات داخلی قرآن‌ عظیم‌الشان به مقام‌های برتر تبریک گفت و به هریک تقدیرنامۀ افتخاری اعطا نمود.
رئیس‌جمهور خطاب به آنان گفت: شما عزت دین هستید که با نوای قرآن کریم، دل‌های ما را روشن می‌سازید. وی علاوه‌نمود که براساس تعهد من، اکنون فاصله میان ارگ و مساجد وجود ندارد و حضور علمای کرام، عکس گذشته در ارگ چشم‌گیر است.
محمداشرف غنی تصریح کرد : فلسفۀ وجودی ما، اسلام است و همه موضوعات در قرآن‌کریم، سیرت نبوی، قانون اساسی و نظریات و فتوای های علمای دین شامل می‌باشد. وی افزود که بُعد مشروعیت، حکومت‌داری و مردم، بدون احکام دین مبین اسلام، صورت گرفته نمی‌تواند.
رئیس‌جمهور اضافه‌کرد که در دین اسلام، فلسفه‌ عدالت وجود دارد که دولت و ملت بر محور آن جمع شده‌اند و اسلام، نظام عادل براساس امانت‌داری و انصاف می‌باشد. وی از فتوای متفقۀ علمای کشور در قبال صلح نیز تشکر و قدردانی نمود.
رئیس‌جمهور گفت که پیشنهادهای علمای کشور را استماع نموده است و کارهای بزرگ در آینده نزدیک در وزارت حج و اوقاف انجام خواهد شد. وی افزود که یک میلیون نسخۀ قرآن کریم در سراسر کشور توزیع خواهد شد و نظر به پیشنهادهای علمای کرام در مورد اعمار مسجدجامع در هر ولایت کشور، از طریق عواید داخلی دراین خصوص اقدام می‌گردد.
رئیس‌جمهور کشور از تلاش‌ها و خدمات ارزندۀ قاری برکت‌الله سلیم رئیس امور قاریان کشور به‌خاطر تربیت اولاد وطن قدردانی نمود و وی را باعث عزت و افتخار افغانستان دانست.
دراین مراسم، فیض‌محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف صحبت‌کرد و از رئیس‌جمهور به‌خاطر تقدیر و حمایت از قاریان و حافظان قرآن‌کریم قدردانی نمود. وی گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها در ارگ، سابقه نداشته است.
وزیر حج و اوقاف اضافه‌کرد که برگزاری برنامه‌های مهم در ارگ، مانند تجلیل از نزول قرآن عظیم‌الشان و میلادالنبی، برنامه‌های تشویقی و دیدار با قاریان، حافظان و علمای دین و هم‌چنان استفاده از مشوره‌های علما، از جملۀ ابتکارات و کارنامه‌های رئیس‌جمهور است که به خط زرین نگاشته خواهد شد.
وی در خصوص اقدامات و کارهای انجام‌یافتۀ وزارت مربوطه نیز صحبت‌کرد و از تغییرات در ارائه خدمات‌رسانی به حجاج، اعمار و ترمیم دوبارۀ مساجد در سراسر کشور، تنظیم قوانین و مقرره‌ها، کاهش چشم‌گیر مصارف حجاج، معیاری‌سازی پروازهای حجاج، ایجاد مجتمع حجاج، چاپ کتاب‌های نماز و معهد قاریان، یاد کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا