اقتصاد

وزارت مالیه : وسایط بدون ثبت نیروهای ناتو جریمه خواهد شد

کابل باختر 3 اسد
معین عواید و دگمرگ های وزارت مالیه گفته است که از آن وسایط اکمالاتی  نیروهای ناتو که بدون ثبت شدن وارد کشور شده اند، جریمه خواهند گرفت .
این درحالیست که وزارت مالیه بر اساس فیصله شورای وزیرای تصمیم دارد  تا حدود هفتاد هزار موتر نیروهای خارجی را که بدون ثبت شدن به افغانستان داخل شده اند جریمه نماید.  وزارت مالیه به آیساف یک مدت زمان مهلت داده تا این  مشکل را با دولت افغانستان حل نمایند  در غیر آن  هر موتر این نیروها یک هزار دالر  جریمه بپردازند .
به گزارش آژانس باختر، گل مقصود ثابت معین عواید و گمرگ های وزارت مالیه گفته است که ما از کاروان های نیروهای بین المللی مالیه نمی گیریم فقط این نیروها یک فارم راجستر که به نام تی یک است آن را خانه پری کنند تا ثابت شود این کاروان ها به گونه قانونی داخل افغانستان شدند  و نیروهای خارجی حداقل به قانون  کشور ما حرمت بگذارند.
به گفته مسوولان وزارت مالیه، از پنج سال بدینسو وسایط  نیروهای خارجی  بدون ثبت شدن داخل کشور شده اند. در همین حال شماری از سناتوران  امریکایی تاکید نموده اند که اگر وزارت مالیه افغانستان از تلاش ها برای رفع مالیات به تجهیزات امریکایی  در افغانستان دست نکشد آنان مانع تصویب حدود پنج ملیارد دالر کمک امریکا به افغانستان خواهند شد.
همچنان سخنگوی آیساف گفته است که گفتگوها برای حل این مشکل با مقام های افغانستان جریان دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا