فرهنگ

دفتر شورای امنیت ملی از تلويزيون یک قدرداني کرد

کابل باختر13 عقرب
در اعلامیه مطبوعاتی دفتر شورای امنیت ملی که امروز منتشر شد، آمده است که تلويزيون خصوصي يك به تاريخ ۳ عقرب سال روان گزارشی را منتشر کرد که گویا شورای امنیت ملی در طرح حمله ناکام بر کاروان موترهای ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب دست داشته است. این درحالیست که در صحبتهای معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان چنین مسلۀ مطرح نه گردیده بود.
‎ما درحالیکه این گزارش را به مجرد پخش آن از بنیاد نادرست خواندیم و رد نمودیم از تلویزیون یک خواستیم در صورت موجودیت اسناد و شواهد در زمینه آنرا به مردم افغانستان ارایه نماید.
تلویزیون یک بعد از بررسی همه جانبه مسلکی به روز دوم پخش خبر در سرویس خبری مورخ ۴ برج عقرب سال جاری خبر یاد شده را اصلاح نمود و بیان کرد که در صحبت های  معاون اول ریاست جمهوری از چنین مسلۀ تذکر نه رفته است و خبر نشر شده  در این رابطه اشتباه بوده است.
‎به روز چهارشنبه مورخ ۱۲ برج عقرب سال جاری، در مراسم بزرگداشت از روز جهانی ختم معافیت خشونت علیه ژورنالیستان در کابل، عبدالله خنجانی مسوول برنامه های خبری وسیاسی تلویزیون یک در حضور رسانه ها و ژورنالیستان کشور، ضمن ابراز تاسف از نشر خبر نادرست در مورد شورای امنیت ملی، آنرا اشتباه مسلکی خواند و از شورای امنیت ملی افغانستان معذرت خواهی نمود.
خنجانی گفت که با خبرنگار و ویراستار خبر یاد شده بر اساس ضوابط داخلی تلویزیون یک برخورد اصولی صورت می گیرد و از تکرار چنین گزارشات جلوگیری می نماید.
تشخیص به موقع اشتباه و تصحیح آن به گونۀ مسلکی، پختگی، مسوولیت پذیری و تعهد به اصول وزین روزنامه نگاری دبیران و مسوولین رسانه های کشور را نشان میدهد و ما را به آینده بهتر وضیعت آزادی بیان و مطبوعات کشور امیدوارتر میکند.
دفتر شورای امنیت ملی باور دارد که به وجود آوردن فضای باز و عاری از محدودیت های فرا قانونی برای فعالیت های رسانه یی بدون مشارکت و مسوولیت پذیری حکومت و رسانه ها ممکن نیست.
پس لازم است که رسانه های کشور مسایل حساس از بعد امنیت ملی را با دقت و بی طرفی بیشتر مورد پوشش قرار بدهد و قبل از نشر مسایل حساسیت زا، در مورد آن تدقیق و تحقیق کافی به عمل آورند.
دفتر شورای امنیت ملی یکبار دیگر تعهد خویش را در جهت حمایت از آزادی بیان و تامین امنیت و مصوونیت رسانه ها و خبرنگاران کشور اعلام می کند و از برخورد نهایت مسلکی و منصفانه تلویزیون یک ابراز امتنان و قدردانی مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا