سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد

کابل باختر 21 سرطان
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به بلجیم، شب گذشته با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، دوجانب ضمن بحث پیرامون همکاری‌های منطقه‌یی، آموزش‌های حرفه‌یی و مبارزه جدی با تروریزم بین‌المللی در منطقه، توافق نمودند که دو کشور به منظور اقدامات عملی، نشست‌ها و مشوره‌ها را به سطح رؤسای جمهور و وزرا، تداوم خواهند داد.
سران دو کشور، تروریزم را تهدید مشترک برای منطقه و جهان دانسته گفتند که افغانستان در خط نخست مبارزه با این پدیدۀ شوم قرار دارد و همکاری صادقانۀ کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه در این زمینه حتمی می‌باشد.
رئیس جمهور فرانسه ضمن تجدید تعهد همکاری‌ها با افغانستان، ابتکار آتش‌بس را به رئیس جمهور تبریک گفته و از حمایت خود از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و نیز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، اطمینان داد.  رئیس جمهور کشور نیز  از کمک و همکاری‌های فرانسه در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی نموده گفت، نیروهای امنیتی و دفاعی ما نه تنها برای افغانستان، بلکه برای امنیت منطقه و جهان با شجاعت و دلیری در خط نخست نبرد علیه تروریزم مبارزه می‌کنند. ذبیح علم

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا