اخباراقتصادجامعه

شهروندان بلخ خواستار کاهش صرفیه برق شدند

مزارشریف/ 9حمل/ باختر

شورای ولایتی، فعالان مدنی و شهروندان مزارشریف امروز در یک همایش مردمی از دولت و شرکت برشنا خواستند که در کاهش صرفیه برق در آن ولایت توجه کند.

به گزارش خبرنگارمحلی آژانس باختر؛ در این همایش که در مقر شورای ولایتی بلخ برگزار شد، داکتر محمد افضل حدید، رییس آن شورا گفت: باید دولت به تبعیض و تفاوت در صرفیه برق توجه کند و ریاست شرکت برشنا صدای مردم بلخ را بشنود.

محمد صادق عصیان، به نمایندگی از نهادهای مدنی گفت: مدت سه سال می‌شود که ما برای کاهش صرفیه برق تلاش می کنیم، اما دولت هیچ گونه توجه نکرده است.

سید حسین و انور، به نمایندگی از کلانتران نواحی دوازده گانۀ مزارشریف گفتند که دیگر کارد به استخوان رسیده است، اگر تا ختم ماه حمل دولت به صدای مردم گوش ندهد، ما علاوه بر عدم تحویلی صرفیه برق، دروازه شرکت برشنا را مسدود می کنیم و سیم برقی را که طرف کابل می رود قطع می کنیم.

اما حمیدالله حمید، رییس شرکت برق بلخ مشکلاتی که از ناحیۀ قیمت صرفیه برق به وجود آمده در آن ولایت را قبول کرد و گفت که این کار از صلاحیت های شرکت برشنا نیست، باید شورای وزیران تصویب کند که کار روی آن جریان دارد.

صرفیه برق دربلخ فی کیلوات شش ونیم افغانی است، در حالی که در ولایت های همجوار بین دو نیم تا سه افغانی فی کیلوات است. احمدنعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا