جهان

یازده خبرنگار در جنگ باریکه غزه کشته شدند

غزه – ایرنا – 11 اسد – باختر
با کشته شدن یک خبرنگار دیگر در باریکه غزه، تعداد خبرنگاران کشته شده در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به 11 نفر رسید.
به گزارش ایرنا ، یک مقام طبی فلسطینی شام گذشته اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به شهر رفح در جنوب غزه، چهار تن از جمله یک خبرنگار به نام ˈعبدالله فحجانˈ  کشته شدند.
با کشته شدن این خبرنگار، تعداد خبرنگاران کشته شده در غزه در جریان حملات اسراییل به 11 تن افزایش یافت.
از سوی دیگر شماری از افراد نیز در حمله هوایی اسراییل به منطقه ˈخربه العدسˈ در رفح زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود به غزه با زیرپاگذاشتن کلیه قوانین و مقررات بین المللی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی، از طریق زمین، هوا و بحر مردم بی پناه غزه را آماج حملات خود قرار می دهد.
با وجود گذشت بیست و پنج روز از حملات اسراییل به غزه، ملت مبارز فلسطین همچنان با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده است وفلسطینیان روحیه خود را حفظ کرده و نظامیان رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده اند.
اسراییل از بامداد سه شنبه هفدهم  ماه سرطان حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد.
باریکه غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار بحیره مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.
اسراییل با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین همچنان به حملات خود ادامه می دهد و تاکنون حد اقل یک هزار و 600 نفر از مردم غزه کشته و حدود 9 هزار نفر زخمی شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا