جهان

ایران یک راکت بالستیک میان‌برد آزمایش کرد

واشنگتن – بی بی سی – 11 قوس – باختر
مایک پومپئو، وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر آنچه آزمایش راکتی جدید ایران خوانده را محکوم کرده هرچند جزئیاتی از زمان و مکان این آزمایش بازگو نکرده است.
او ضمن مغایر دانستن پیش‌برد برنامه راکت‌های بالستیک ایران با قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از تهران خواسته فعالیت‌های راکتی خود را متوقف کند.
ایران هنوز واکنشی به این ادعای حکومت آمریکا نشان نداده است.
دیروز شنبه وزیر  امورخارجه آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "رژیم ایران یک  راکت میان برد را به طور آزمایشی شلیک کرده که قابلیت حمل چند سرگلوله جنگی را دارد. این آزمایش نقض قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. برنامه راکتی ایران و آزمایش‌های راکتی این کشور در حال گسترش است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم چنین فعالیت‌ها را متوقف کند.
بیانیه وزیر امورخارجه آمریکا دیروز در حالی منتشر شد که ایران هنوز واکنشی به این ادعا نشان نداده و رسانه‌های این کشور گزارشی از انجام یک آزمایش راکتی در چند روز گذشته منتشر نکرده‌اند.
ایران بارها گفته برنامه  راکتی این کشور با مقاصد دفاعی طراحی شده و این کشور حاضر به مذاکره درباره آن نیست.
قطع‌نامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد که در حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تصویب شده از تهران خواسته از تولید و آزمایش راکتهای بالستیک خودداری کند. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا