سیاست

حامد کرزی: خطر تروریزم و افراطیت در دو طرف خط دیورند مردمان این منطقه را تهدید می کند

کابل باختر 28 دلو
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در اقامتگاه اش با قاضی حسین احمد احمد رهبر جماعت اسلامی پاکستان وبا معاون جمعیت علمای اسلام و هیات رهبری این احزاب، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، در این دیدار رئیس جمهور کشور گفت که آشنایی عمیق شما با افغانستان از زمان جهاد است و ما خواهان همکاری شما طوریکه در زمان جهاد و مهاجرت افغانها بود، امروز نیز در پروسه صلح می باشیم، زیرا همکاری تان در این رابطه مهم است.
رئیس جمهور افزود: اگر وضعیت فعلی افغانستان به همین منوال ادامه یابد، نه تها اینکه به ضرر دو کشور می باشد بلکه برای منطقه و تمام جهان اسلام نیز زیان بار است.
حامد کرزی همچنان به هیات رهبری این دو حزب اسلامی پاکستان گفت که خطر تروریزم  و افراطیت در دو طرف خط دیورند مردمان این منطقه را تهدید می کند.
رئیس جمهور در ادامه بر اهمیت آموختن علم و دانش برای اطفال و جوانان، به خصوص مناطق دو طرف خط دیورند تاکید کرده گفت که شما باید بر اهمیت دساتیر دین مقدس اسلام در رابطه به آموختن علم برای دختران، تبلیغ نمایید و نگذارید که مکاتب دختران افغان بسته شود، زیرا این مکلفیت دینی و انسانی شماست.
در مقابل قاضی حسین احمد احمد رهبر جماعت اسلامی پاکستان و معاون جمعیت علمای اسلام وعده هر گونه همکاری را در موارد متذکره ابراز داشته و خاطر نشان کردند که با بر قراری تماس های دوامدار، در این راستا تلاش خواهند کرد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا