امنیت

سمینار رهنمودی سطح رهبری وزارت امور داخله در مورد تطبیق چارچوب مدیریت استراتیژیک برگزار گردید

كابل باختر 24 حوت
وزارت امور داخله امروز سيمینار رهنمودی يی را زیر عنوان تطبیق چارچوب مدیریت استراتیژیک برگزار كرد.
اين سيمينار با اشتراک سترپاسوال غلام مجتبا پتنگ وزیر امور داخله ،سترپاسوال عبدالرحمن رحمن معین  ارشد امورامنیتی ، معینان اداری ، تامیناتی ، پالیسی واستراتیژی و شماری از نمایندگان کشور های کمک کننده به پولیس ملی کشور، در مقر آن  وزارت برگزار گرديد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي وزارت امور داخله به آژانس باختر، پاسوال جمال عبدالناصر صدیقی معین پالیسی و استرایژی وزارت امور داخله، هدف از برگزاری این سمینار را معرفی و بحث جهت تطبیق چارچوب مدیریت استراتیژیک در آن وزارت عنوان کرد.
وی تصریح کرد که چارچوب مدیریت استراتیژیک مجموعه یی از فعالیت های همآهنگ بوده که وزارت امور داخله را در تحقق دیدگاه استراتیژیک و اهداف درازمدت کمک می نماید و با تطبیق این برنامه ظرفیت اداره های وزارت امور داخله در عرصه های برنامه ریزی، گزارش دهی، تحلیل و ارزیابی، همآهنگ ساختن فعالیت ها با اهداف استراتیژیک و ارزیابی از اجراآت کاری، ارتقا می یابد.
اسناد سطح ملی که بر مبنای آن استراتیژی پولیس ملی تدوین می گردد؛ سیستم پلان گذاری استراتیژیک؛ معرفی برنامه ها؛ ضرورت ایجاد پالیسی؛ و ضرورت نتایج اجراآت در صورت تطبیق پالیسی ها و طرز العمل ها از موضوعاتی بود که در سمینار رهنمودی امروز در وزارت امور داخله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان، سترپاسوال غلام مجتبا پتنگ وزیر امور داخله ، بحث های مطرح شده در این سیمنار را مورد ارزیابی قرار داده، ضمن ستایش از کارکرد های معینیت پالیسی و استراتیژی وزارت امور داخله گفت که برگزاری همچو سمینار ها گام مهمی در راستای تدوین استراتیژی ده ساله این وزارت و تطبیق برنامه های استراتیژیک آن است.
وزیر امور داخله کشور، با بیان این که نیروهای پولیس ملی افغانستان در یازده سال گذشته به دلیل درگیر بودن در جنگ تحمیلی، کمتر به وظایف اصلی شان پرداخته اند، تصریح کرد که پس از این وزارت امور داخله در همآهنگی با سایر نهاد های امنیتی کشور، روی چگونگی تدوین و تطبیق برنامه های استراتیژیک خويش کار های بیشتری انجام خواهد داد.
وزیر امور داخله همچنان بر ایجاد یک دیدگاه واحد برای پولیس ملی افغانستان تاکید کرد و افزود که در این راستا اخیراً گام های موثری برداشته شده و در سال های آینده پولیس ملی افغانستان به یک پولیس مسلکی، کارآ و مورد اعتماد مردم، تغییر جایگاه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا