سیاست

قاضی القضات با معاون بنیاد ماکس پلانک دیدار کرد

کابل باختر ۳ اسد
قانونپوه سید یوسف حلیم قاضی القضات ورییس ستره محکمه امروز با ولف پلسمن معاون بنیاد ماکس پلانک و دوکتورآلاریا مسوول برنامه های آن بنیاد برای افغانستان دیدار کرد.
به اساس معلومات ریاست نشرات ستره محکمه به آژانس باختر، درجریان این دیدار نخست  پلسمن  با اشاره به ملاقات قبلی یی که با مسوول برنامه های آن بنیاد کرده بود، افزود که دولت آلما ن علاقه مند است تا فعالیت این پروژه درافغانستان را که  مدتی به تاخیر گرائیده بود دوباره از سربگیرد  و درین مرحله ما تصمیم داریم تا با قوه قضائیه افغانستان در بخش ارتقای ظرفیت قضات ومحاکم و پیشبرد برنامه های آموزشی  به ویژه برای قضات زن در همکاری و هماهنگی با ستره محکمه اقدام کنیم.
وی همچنان جزئیات  برنامه ها و نیز میزان ظرفیت و توانایی بنیاد ماکس پلانک در ارائه خدمات قابل توقع  رابیان کرد و خواستار همکاری ستره محکمه در زمینه شد .
بعد قاضی القضات افزود که قوه قضائیه کشوراکنون نیازمندی هایش را درتمامی ساحات منجمله ارتقای ظرفیت ، آموزشهای مسلکی و قضایی و سفرهای مطالعاتی و مشاهداتی قضات با توجه به ایجابات جدید اولویت بندی کرده و باطرح و تدوین برنامه عمل قوه قضائیه  اقدامات مقتضی به خاطر استحکام نظام قضایی کشور اتخاذ کرده است و بنیاد ماکس پلانک نیز می تواند در چهارچوب برنامه عمل قوه قضائیه همکاری هایش را به ویژه درساحاتی که ظرفیت و توانایی آنرا دارند  تنظیم کنند که ستره محکمه بدون شک از بذل  کمک ها درهمین محدوده استقبال می کند . احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا