آموزش

نشستی برای هماهنگی ریاست های معارف کشور برگزار شد

کابل باختر/ 25/ حوت
به هدف هماهنگی برنامه های کاری روسای معارف ولایت ها امروز درکابل نشستی برگزار شد.
این نشست ازسوی وزارت معارف به هدف تطبیق هرچه بهتر برنامه های تعلیمی و تقویت بیشتر ارتباط میان ادارات مرکز وولایتها برای سه روز با شرکت روسای معارف 34 ولایت برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، درمحفل افتتاح این نشست اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف گفت که یکی از مشکلات معارف که تاکنون به آن رسیدگی نشده استخدام معلمان غیر مسلکی و غیر مکتبی است که باید ازطریق رقابت آزاد کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به این مشکل رسید گی شود .
وزیر معارف همچنان خالی بودن بست ها مکاتب را ازچالش ها برشمرده یاد آورشدکه تنها درولایت هرات یک هزار و ششصد و بیست و سه بست خالی است و بیشتر افراد به حیث اجیر و حق الزحمه یی درمکاتب درنقش معلمان استخدام شده اند.
اسدالله حنیف بلخی همچنان گفت که قراراست تا حدود پنجاه ریاست این وزارت که کارهای آنها باهم مشابهت دارد مدغم شوند.
وی همچنان بیان کردکه باید ریاست معارف درروند توزیع شهادت نامه های فارغان لیسه ها مساعی به خرچ دهند تا فارغان دچار مشکل نشوند.
وزیر معارف بیان کرد با کسانی که درنا تمام ماندن 634 پروژه معارف دخیل اند. برخورد قانونی خواهدکرد.
وی یاد آورشد که پول این پروژه ها کاملاً به شرکت های ساختمانی پرداخت شده اما کارآن ها 20 تا 40 درصد پیش برده و درحال حاضر کار آن ها متوقف است.
وزیر معارف یاد آورشد که پول ساختمان چهارده مکتب درپکتیکا ازسوی اداره یونیسف پرداخت شده و دراسناد آن امضای رهبری آن ولایت نیز درج است، اما هیچ ساختمانی بنا نشده است .
وی گفت که ده ها مورد اختلاس دیگر درعرصه معارف درکشور صورت گرفته و رهبری آن وزارت دربررسی آن ها متعهد است.
شرکت کننده گان این نشست روی جمع بندی مشکلات و چالش های عرصه معارف و راه های حل آن ، یقینی ساختن موثریت روند درسی سال جدید تعلیمی ، مشکل تشکیلاتی ریاست های معارف ، اتخاذ تدابیر برای تطبیق بهتر برنامه های تعلیمی سال جدید وسایر موضوعات شامل دستورالعمل این نشست برای دو روز دیگر نیز به کار خواهند پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا