اقتصاد

کنفرانس حوزه یی کشمیره برگزار میشود

هرات 14 جوزا باختر

قراراست درجریان هفته روان نخستین  کنفرانس حوزه یی  "کشمیره " درشهرهرات برگزارشود.

هئیتی که ازسوی وزارت تجارت کشوربخاطرفراهم ساختن مقدمات این کنفرانس وارد ولایت هرات شده است ، دردیداربا دکتورداوودشاه صباوالی هرات گفت " این کنفرانس اوایل هفته روان درشهرهرات باشرکت شماری ازسرمایه گزاران ونماینده گان سیاسی کشورهای مختلف جهان برگزارخواهدشد .

فضل الرحمان پاینده عضومسلکی وزارت تجارت کشوردرین نشست با بیان این مطلب که صنعت کشمیره درهرات باید تقویت شود ، برگزاری این کنفرانس را گام نخست درجهت حمایت ازین صنعت اعلام کرد .

به گزارش آژانس باختر، دکتورداوودشاه " صبا" والی هرات نیز،ازبرگزرای این کنفرانس استقبال نمود و در صحبتی جایگاه کشمیره را دراقتصاد کشورمشخص ساخت.

والی هرات درعین زمان وضعیت تاسف بارزنان کارگر درکارخانه جات کشمیره را نگران کننده خواند و خواهان برابرساختن شرایط خوب کاری به این زنان شد .

این درحالیست که یکسال قبل  اولین فابریکهء خصوصی تصفیه و پروسس کشمیره با ظرفیت تولید 400 کیلو کشمیره در روز در ولایت هرات آغاز به کار نمود.

گفته میشود درحال حاضر هزاران تن اززنان درزمینه  پروسس کشمیره در ولایت هرات فعالیت دارند.

صادرات مواد خام کشمیره از سال 1340 خورشیدی یعنی 50 سال قبل در افغانستان آغاز شده است. در حال حاضر تولید کننده گان کشمیره تنها کشورهای بنگلادیش، چین، منگولیا و افغانستان می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا