اقتصاد

وعده ی وزارت انرژی وآب برتکمیل کارساختمان بند پاشان درغرب افغانستان

شهرهرات 29 سرطان باختر

وزارت انرژی  و آب کشورمتعهد به تکمیل بند پاشان  درزمان تعیین شده میباشد.

انجینر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور امروز در حالی که نمایند گان مردم در شورای ملی ,شورای ولایتی و نهادهای مدنی وی را همراهی می کردند،  ازجریان کارساختمانی بند پاشان  بازدید نمود.

انجینر عثمانی با بیان این مطلب که  وزارت انرژی بهانه ایی را برای تاخیر در روند اجرای این طرح توسعه وی و ساخت تمام بندها در کشور پذیرا نخواهند بود،  از بندها بعنوان غرور ملی نام برد که باید با تمام توان در تکمیل همچون طرح ها اقدام شود .

وزیر انرژی و آب کشور به شرکت مجری طرح هدایت داد  تا روند ساخت این بند را مطابق به  پلان کاری با کیفیت مناسب سرعت بخشد.

انجینیر عثمانی از استخدام چندین انجینر ورزیده به منظور کمک به پیشبرد روند کاری بندها در سطح آن وزارت اطمینان داد .

وزیر انرژی و آب کشور می گوید با تکمیل پروژه پاشان علاوه بر تامین آب آَشامیدنی و زراعتی ,محل مناسب تفریحی و فضای سبز نیز درولسوالی کرخ ایجاد خواهد شد.

در همین حال قاضی نذیر احمد حنیفی و خلیل احمد شهید زاده  نماینده گان مردم در ولسی جرگه  نیز از تلاشهای وزیر انرژی و آب کشور در زمینه به توجه به ساخت بندها و اجرای طرح های عمرانی قدردانی نموده از مردم خواستند تا بیشتر از گذشته در اجرای به موقع این طرح ها همکاری نمایند .

قاضی حنیفی نقش مردم را در بهبود وضعیت اجتماعی مهم دانسته گفت: نمایندگان شما در پارلمان با تمام توان در زمینه به رفع نیازمندی های تان تلاش خواهند کرد .

شهیدزاده نیز حمایت مردم در بهبود وضعیت امنیتی را در اجرای پروژه های زیر بنایی مهم خواند .

همچنان کبرزایی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی نیز تلاش مردم کرخ در بهبود وضعیت امنیتی پروژه بند پاشان را قابل قدر دانست .

پروژه ساخت بند پاشان چهار سال قبل با هزینه یی بالغ بر یک صدو هفده ملیون دالر امریکایی درولسوالی کرخ روی دست گرفته شده است .

گفته میشود هم اکنون بیست فیصد از کار این پروژه خاتمه یافته است و وزارت انرژی و اب کشور در تلاش است تا طی دو سال آینده این بند بزرگ را به بهره برداری برساند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا