جهان

حملات مسلحانه آرامش چیچن را برهم زد

گروژنی- بی بی سی – 13 قوس- باختر
پس از چند سال آرامش نسبی در جمهوری  چیچن روسیه، ده مامور پولیس به دست مهاجمان مسلح در پایتخت این جمهوری کشته شدند. درین حمله همچنان هفت شورشی نیز کشته شدند.
خبرگزاری ریانووستی  روسیه به نقل از کمیته مقابله با تروریزم حکومت روسیه گزارش کرد که افراد مسلح چند موتر در ساعات شب به یک پوسته تلاشی پولیس در شهر گروژنی، پایتخت جمهوری خودمختار چیچن حمله کردند که در نتیجه آن ده پولیس و هفت شورشی کشته شدند.
کمیته مقابله با تروریزم همچنین گفته است که سرنشینان مسلح این سه موتر بعدا دفتر یک موسسه انتشاراتی را در مرکز گروژنی اشغال کردند و مامورین امنیتی این ساختمان را در محاصره خود دارند. برخی منابع خبری چیچن گفته‌اند که مامورین پولیس زمانی کشته شدند که می خواستند موترهای حامل افراد مسلح را متوقف و تلاشی کنند.
یک فیلم ویدیویی که در سایت های اینترنتی منتشر شده، ساختمانی را در گروژنی نشان می دهد که آتش گرفته است. همچنین، گزارش‌های تایید ناشده‌ای از کشته شدن تعدادی افراد غیر نظامی در جریان درگیری در این ساختمان منتشر شده است.
کمیته مقابله با تروریزم گفته است که در مرکز گروژنی، وضعیت اضطراری برقرار شده و مامورین امنیتی در این منطقه مستقر شده اند.
جمهوری مسلمان‌نشین چیچن، از جمهوری‌های خودمختار روسیه در منطقه قفقاز، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹  دستخوش شورش استقلال‌طلبانه و درگیری نظامی شورشیان با نیروهای روسیه بود. ناآرامی چیچن در سال‌های بعد باعث ناامنی در نقاط مختلف روسیه شد.
خبر ناآرامی در گروژنی در روز پنجشنبه در حالی گزارش می‌شود که قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، وضعیت این کشور در سال گذشته و برنامه‌های خود در سال آینده را تشریح کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا