سیاست

داکتر عبدالله عبدالله با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد

کابل باختر 26 میزان
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا رئیس جمهور ترکیه انتخاب داکتر عبدالله عبدالله را منحیث رئیس اجرائیه  جمهوری اسلامی افغانستان تبریک گفت.
داکتر عبدالله عبدالله از امضای موافقتنامه همکاری های ستراتیژیک میان دو کشور ابراز خوشی کرد و اظهار آرزومندی نمود که جلسه سه جانبه افغانستان، ترکیه و پاکستان که موسوم به پروسه انقره می باشد، بتواند در عرصه برقراری صلح و ثبات در افغانستان ممد واقع شود.
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، از همکاری کشور دوست و برادر ترکیه در بازسازی ساختمان های بزرگ توسط شرکت های ترکی، اعطای بورس های تحصیلی به جوانان افغان، آموزش کدر های نظامی افغانستان بخصوص پولیس ملی و سرمایه گذاری آن کشور در عرصه های نفت و گاز، تشکری کرد.
داکتر عبدالله عبدالله خواستار فعالیت ها و سرمایه گذاری بیشتر ترکیه در عرصه معادن و منابع طبیعی افغانستان گردید و خاطر نشان کرد که حکومت افغانستان فرصت ها را برا ی سرمایه گذاری ترکیه در افغانستان، مساعد خواهد ساخت.
در مقابل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کمک و مساعدت های بیشتر کشورش در بازسازی و همچنان سرمایه گذاری در عرصه های مختلف به افغانستان، وعده همکاری داد.
در این دیدار قرار بر آن شد تا وزارت های سکتور های مختلف دو کشور کمیته های را به منظور پیگیری منظم و دوامدار فیصله های مذکور ایجاد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا