اخبارآموزش

شاگردان معارف بغلان از نبود کتاب درسی نگران اند

پلخمری/ 19حمل/ باختر

کمبود کتاب درسی معارف یکی از چالش های عمده و اساسی فرا راه تعلیم و تربیه در بغلان است.

 کمبود کتاب درسی نه تنها مشکل برای شاگردان معارف و خانواده های آنان شده است بل روند تدریس معلمان را درمکتب ها نیزبه چالش کشیده است.

محمد رضا که پدر پنج فرزند است درمصاحبه با خبرنگار آژانس باختر، نبود کتاب درسی درمکتب ها را مشکل اساسی عنوان کرد و گفت:  شش هزارافغانی معاش دارم پنج فرزندم مکتب می روند ومکتب هم برای آنان کتاب نداده است و معلمان شان می گویند که بدون کتاب به صنف نیایند و من توان خرید کتاب برای فرزندانم ندارم

وی افزود که مسوولان مکتب ها برای شاگردان گفته اند که درمکتب کتاب موجود نیست، اما در کتاب فروشی های شهرپلخمری کتاب های چاپ شدۀ معارف فراوان است که هر جلد آن از ۵۰ تا ۷۰ افغانی به فروش می رسد وبه یقین که کارمندان معارف در فروش کتاب مکتب دست دارند.

مولوی عبدالقوی مشتاق سرپرست ریاست معارف بغلان، نبود و کمبود کتاب درسی را بخشی از چالش های معارف بغلان عنوان کرد وافزود که از هفت سال به این طرف وزارت معارف یک جلد کتاب درسی برای معارف بغلان ارسال نکرده است.

وی افزود که  کتاب های را که در مکتب داریم همه فرسوده شده است و دورۀ استهلاک شان ‌که سه سال است تکمیل شده است.

سرپرست ریاست معارف بغلان خاطرنشان کرد که قرار است به زودی یک میلیون ودوصد شصت هزار جلد کتاب درسی از صنف اول تا ۱۲ به بغلان ارسال شود ومشکلات ناشی از کمبود کتاب درسی معارف بغلان تاحدی رفع می شود.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا