سیاست

معاون دوم رییس جمهور: څارنوالی یک رکن مهم در تطبیق عدالت و حاکمیت قانون است.

کابل باختر 18 قوس
سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری امروز با شماری از څارنوالان که در حال حاضر به صورت خدمتی در کابل ایفای وظیفه می کنند و به دلیل نا امنی به ولایات رفته نمی توانند، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار معاون دوم رییس جمهور تاکید کرد که څارنوالی یک رکن مهم و اثر گذار در تطبیق عدالت و حاکمیت قانون است و این نهاد در کنار دیگر نهادهای ذیدخل، در خصوص اینکه عدالت و قانون تطبیق می شود یا نه،  مسؤلیت دارد.
معاون دوم رییس جمهور با اشاره به جایگاه و تعریف څارنوالی در ساختار نظام اداری کشور گفت: او بر این باور است که څارنوالی می تواند در امر مبارزه با فساد در ادارات دولتی و ریشه کن کردن تبعیض و تعصب، کار آیی لازم را داشته باشد.
بعداً شماری از څارنوالان، نا امنی، کمی معاش، فساد و تقدم روابط بر ضوابط در اداره څارنوالی را از عوامل عمده نرفتن در ولایات بر شمرده و پیشنهاد کردند تا تعیین لوی څارنوال جدید، رفتن آنان به ادارات مربوطه در ولایات، معطل قرار داده شود.
معاون رییس جمهور در پاسخ به درخواست دیدار کنندگان تصریح کرد که اداره څارنوالی مبنی بر اعزام څارنوالان به بست های اصلی آنان در ولایات و هم توجه به مشکلات موجود فرا روی څارنوالان خدمتی، قابل درک است.
وی گفت: این مسئله را در یک جلسه رسمی، در حضور داشت رییس جمهور و با حضور سرپرست لوی څارنوالی، به بررسی می گیرد تا به خواسته های څارنوالان، پاسخ قناعت بخش داده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا