اقتصاد

موافقتنامه های اعمار سرک بند امیر-یگاولنگ و میدان هوایی مزار شریف امضا شد

کابل / 10 حوت/ باختر
عبدالحبیب ځدران، معین مالی و سرپرست وزارت مالیه امروز موافقتنامه های کمک بلاعوض به ارزش مجموعی ۱۰.۸ میلیون دالر آمریکایی را با وینای کمار، سفیر هند مقیم کابل در وزارت مالیه به امضاء کرد.
موافقتنامه های متذکره شامل پروژه اعمار سرک بند امیر-یکاولنگ به طول ۱۶ کیلومتر  به ارزش ۷.۸ میلیون دالر آمریکایی و اعمار سرک میدان هوایی مزار شریف به طول ۲ کیلومتر به ارزش ۳ میلیون دالر آمریکایی است  که تطبیق آن دو سال آینده را در برمی گیرد.                .
معین مالی و سرپرست وزارت مالیه در رابطه به امضای موافقتنامه های متذکره گفت:" کمک های کشور دوست هندوستان به افغانستان اغلب در بخش‎های بشردوستانه و پروژه های زیربنائی صورت گرفته است که بند سلما، ساختمان شورای ملی و اعمار فاز اول بندر چابهار یکی از این نمونه ها است.
وینای کمار، سفیر هندوستان مقیم کابل گفت:« ما افغانستان را یکی از شرکای استراتیژیک خویش می دانیم و امضای این موافقتنامه را یک گام مثبت در راستای توسعه بیشتر همکاری‎های دوجانبه با افغانستان می دانیم.»
معین وزارت امور خارجۀ هندوستان گفت که این موافقتنامه ها نماد همکاری‎های روز افزون دو کشور می باشد، هندوستان در بخش‎های زیربنائی همکار استراتیژیک افغانستان  است.
وی افزود ٬علاقمند است که روابط دوکشور هرچه بیشتر تقویت یابد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا