سیاست

رهبری ناتو در افغانستان: حمایت‌ها از افغانستان تا شکست طالبان ادامه می‌یابد

منابع خبر ی بین المللی 3 قوس باختر
سید طیب جواد، سفیر افغانستان در لندن هم در این نشست از افزایش سطح همکاری‌های نظامی میان افغانستان و بریتانیا سخن گفت.
آقای جواد به افزایش شمار افسران تحت آموزش افغان اشاره کرد که در یکی از عالی‌ترین نهادهای تربیت کادرهای ارشد نظامی ارتش بریتانیا مشغول آموزش هستند.
سید طیب جواد سفیر افغانستان در لندن می‌گوید امید برای تغییر وضعیت نظامی به نفع دولت افغانستان در مقایسه با قبل تقویت شده است
او گفت که بریتانیا قربانی‌های زیادی در افغانستان داده ولی کمتر از تلاش آنها برای حمایت از دولت مرکزی، گسترش ثبات سیاسی و حمایت از امنیت مردم افغانستان تقدیر شده است.
آقای جواد افزود:"ما می خواهیم به آنها بگوییم، افغانستان قدردان حمایت‌های جامعه جهانی است، خصوصا نظامیانی که برای مقابله با شورش‌گری در افغانستان از جان خود گذشته‌اند."
هارون نادری اتشه (نظامی افغانستان در بریتانیا هم گفت که در حال حاضر ۶ نفر از افسران جوان افغان در حال آموزش در مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست بریتانیا و سه نفر دیگر هم در حال گذراندن آموزش‌های مقدماتی برای وارد شدن به این دانشکده نظامی هستند.
او گفت که تحصیل همزمان ۹ افسر جوان در دانشکده‌ای با این اعتبار اهمیت زیادی برای نیروهای نظامی افغانستان دارد.
افرادی چون وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم و شماری از مشهور‌ترین چهره های نظامی بریتانیا و خاورمیانه از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا