جامعه

وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان : از شروع سالروان میلادی تاکنون حدود 650 هزار خانواده بیجا شده اند

کابل/باختر/28 قوس
سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کننده گان میگوید که از آغاز سال 2018 میلادی تا کنون 650 هزار خانواده در سراسر افغانستان بیجا شده اند که بیشترین آن از ولایت بادغیس و هرات میباشد .
رضا باهر ، معاون سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان که در این مورد با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت که 37 هزار خانواده ولایت های هرات و بادغیس بیجا شده اند که از جمله 27 هزار خانواده از هرات میباشد این خانواده ها در اثر خشکسالی از ولایت بادغیس به مرکز این ولایت بیجا شده اند و متباقی 650 هزار بیجا شده کسانی هستند که از ولایت های نا امن بیجا شده اند .
وی علاوه کرد وزارت مهاجرین کمپ موقت را در ولسوالی انجیل نزدیک شهر هرات برای بیجا شده گان ایجاد کرده است که روند انتقال آنها جریان دارد که کار رسیدی به خدمات به بیجا شده گان به زودی آغاز میگردد.
وی افزود در حال حاضر موسسات بین المللی روی 21 هزار خانواده تمرکز دارند تا به آنها کمک صورت گیرد و حدود 13 هزار بیجا شده از مناطق مختلف ولایت غور که به مرکز این ولایت بسر میبرند .
وی خاطر نشان ساخت دولت افغانستان در کوشش است که آنها را به محلات اصلی شان برگرداند .
وی در مورد کمک ها به بیجا شده گان افزود ،  برای خانواده مستحق بیجا شده در حالت اضطراری ، از طرف وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث خدمات چون توزیع مواد غذایی گرم پخته شده ، لباس گرم نظر به موسم و سرپناه موقت مساعدت میگردد.
وی در اخیر بیان داشت خانواده های که مستحق هستند از طرف نهاد های بین المللی مواد سوختی و لباس گرم برای شان توزیح گردیده است و مبلغ 15000/- افغانی از طرف وزارت مهاجرین برای خانواده ها توزیح شده است. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا