جهان

مک کینزی: ربطی بین انعام روسیه به طالبان و مرگ نظامیان امریکایی در افغانستان نیافتم

واشنگتن/ وی او ای/ ۱۹سرطان/ باختر
یک جنرال ارشد امریکایی گفته است که اطلاعات استخباراتی مبنی بر این که روسیه ممکن به خاطر کشتار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به طالبان پول پراخته باشد "بسیار نگران کننده" است، اما این مقام نظامی امریکایی گفته است که مطمین نیست که انعام روسیه به طالبان سبب کشته شدن نظامیان امریکایی شده باشد.
جنرال فرانک مک‌کینزی، قومندان مرکزی قوای امریکایی در یک صحبت تیلیفونی با گروهی از خبرنگاران گفت که امریکا به خاطر این اطلاعات، تدابیر محافظتی قوا را در افغانستان افزایش نداده است، با اینحال وی گفت که از بخش استخبارات خواسته است که در این زمینه تحقیق بیشتر کند.
مک‌کینزی که نخستین مقام ارشد نظامی امریکا است که در مورد "انعام روسیه به طالبان" به تفصیل صحبت می‌کند، به خبرنگاران گفت: "این اطلاعات" را بسیار نگران کننده یافتم. چیزی نیافتم که نشان دهد بین (انعام روسیه به طالبان) و تلفات (نظامیان امریکایی) ارتباطی موجود باشد."
روسیه و گروه طالبان این گزارش‌ها را رد کرده اند و آن را بی اساس و شایعه خوانده اند.
با اینحال، جنرال مک‌کینزی هشدار داد که روسیه از دیرزمان در افغانستان تهدید بوده است؛ جایی که بر بنیاد گزارش‌ها روسیه برای چندین سال به طالبان منابع و تسلیحات فراهم کرده است.
مقام‌های استخبارات ایالات متحده امریکا گفته اند که معلومات در مورد انعام روسیه به طالبان به خاطر کشتن نظامیان امریکایی در اواخر فبروری به ترمپ گزارش داده شده است، اما قصر سفید استدلال کرده است که به دلیل این که این موضوع تایید شده نبود، به رییس جمهور ترمپ گزارش داده نشده است. فریده بابک

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا