امنیت

ایجاد مکاتب از سوی داعش در ننگرهار! پیامدها چه خواهد بود؟

کابل باختر/ 8/ جوزا
داعش درولسوالی کوت ولایت ننگرهار دست به ایجادمکاتب زده وشاگردان این مکاتب به عوض آموزش دروس مصروف آموزش های نظامی وتکتیک های جنگی اند.
دراین تازه گی گزارش های منتشر شده میرساند که گروه داعش درولسوالی کوت ننگرهار دولیسه و یک مدرسه تاسیس کرده است و صدها شاگرد را تحت آموزش قرارداده که درمیان آنان کودکان و نوجوانان خارجی که هوا داران داعش اند نیز شامل میباشند.
برخی منابع گفته اند که گروه داعش با ایجاد مدرسه دینی و مکاتب ، امکانات بودوپاش را برای شاگردان فراهم کرده است و از این محلات به عنوان مرکز اکمالاتی غذایی داعش نیز استفاده میشود و به جای ورزش برای شاگردان این مکاتب استفاده از اسلحه و سایر تجهیزات نظامی جنگی آموزش داده میشود.
این درحالیست که گروه داعش قبل بر این نیز از کودکان ونوجوانان برای اهداف و فعالیت های دهشت افگنی علیه مردم و دولت افغانستان استفاده کرده است واکنون با ایجادمکاتب درزیر اداره شان میخواهندکه صدها شاگرد راکه هریک آنان آینده سازان کشوراند به دهشت افگنی تشویق میکنند درحالیکه این اطفال و نوجوانان که ضرورت به درس و تحصیل دارند مگر روش آموزش که از سوی داعش درپیش گرفته شده برای آینده آنان خطرناک است .
زیرا درسن و سال که این اطفال خورد دارند ذهن و روان آنها آماده پذیرش هرپدیده میباشد و نباید مفکوره شان از تهداب به بیراه هدایت داده شود.
گروه داعش درگذشته از طریق نشرات رادیو در مربوطات ننگرهار تبلیغات سوء میکرد و ازاین طریق سرباز گیری می نمود رادیوی گروه داعش درمربوطات ولایت ننگرهار موسوم به رادیو خلافت توسط نهادهای امنیتی کشور از بین برده شد .
اما ایجاد مکاتب ازسوی گروه داعش درمربوطات زیر اداره شان خطرناک تر ازتبلیغات رادیویی این گروه است که علناً شاگردان مکاتب را که درآن نیز عده از کودکان ونوجوانان خارجی شامل اند یکجا تعلیمات جنگی را آموزش می بینند.
ادامه چنین یک وضعیت میتواند خطرناک باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا