جهان

عربستان خواستار کمک نظامی پاکستان شد

اسلام آباد/منابع خبری پاکستانی/باختر/18 حمل
خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان در اجلاس دیروز پارلمان آن کشور با ابراز اینکه عربستان خواستار اعزام عساکر، طیارات و کشتی های نظامی پاکستان شده است، با تاکید گفت که پاکستان بدون در نظرداشت اینکه عملکردش باعث چی عکس العمل های مواجه خواهد شد از تمامیت ارضی عربستان دفاع خواهد کرد.
عربستان از پاکستان که سنی ها در آن اکثریت دارند خواسته است تا به ایتلاف تحت رهبری این کشور بپیوندد که حملات هوایی را بر ضد شورشیان شیعه حوثی در یمن آغاز کرده است.
به نوشته آژانس خبری رویترز، نواز شریف صدراعظم پاکستان مدیون عربستان است و اقتصاد این کشور به خاطر جلوگیری از سقوط به مساعدت های متداوم نیاز دارد. در سال گذشته عربستان 1.5 ملیارد دالر به پاکستان داد و بعد از آنکه نواز شریف در سال 1999 سرنگون ساخته شد، به وی پناه داده بود.
اما پیوستن پاکستان به ایتلاف به رهبری عربستان می تواند منازعات فرقوی را در داخل پاکستان شعله ور سازد و در کشور 180 ملیونی پاکستان شیعه ها یک پنجم نفوس کشور را تشکیل می دهند. از جانب دیگر مداخلهء پاکستان در یمن شاید ایران را نیز عصبانی سازد.
جنرال محمود علی درانی مشاور سابق امنیت ملی پاکستان می گوید اگر مسالهء دفاع از عربستان بر ضد تهاجم می بود، براساس تعهدات من تصور می کنم می توانستیم عساکر بفرستیم، اما اعزام عساکر به کشور سوم به فکر من یک بی پروایی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا