جهان

پاكستان در مقابل هر سال زندان داکتر شکیل يك مليون دالر از دست ميدهد

كابل/5/جوزا/باختر

مقامات امريكايي هشدار داده اند هر گاه مقامات پاكستاني در تصميم شان در قبال داكتر شكيل احمد افريدي تجديد نظر نكنند كمك هاي آن كشور به پاكستان به گونه گسترده كاهش خواهد يافت.

داكتر شكيل احمد افريدي توانست با اجرا نمودن يك برنامه ساختگي واكسين پوليو مخفيگاه اسامه بن لادن را از ايبت آباد پاكستان پيدا كند اطلاعات داكتر افريدي بود كه باعث كشته شدن اسامه بن لادن شد.

يك محكمه خاص پاكستان داكتر افريدي را به جرم جنايت به وطن به سي و سه سال زندان محكوم نموده است.

جان ميكن يكتن از سناتوران سرشناس امريكا كه در انتخابات گذشته آن كشور يگانه رقيب اوباما بود به پاكستان هشدار داده است تا داكتر افريدي به گونه فوري آزاد ساخته شود او گفت پاكستان كسي را زنداني ساخت كه در شناسايي و قتل اسامه كه امريكا سالها براي پيدا نمودن او تلاش كرد كمك نمود و اين به نفع امريكا و پاكستان است.

مجلس سنا امريكا در مقابل هر سال زندان داكتر شكيل احمد افريدي يك مليون دالر از كمك هاي آن كشور را كم كرده است. سناتور ريچارد در بن گفته است اين تصميم به اكثريت آراء مجلس سنا آن كشور اتخاذ شده و پاكستان بايد بداند كه ما جدي هستيم از طرف ديگر حمد خان رييس يكي از زندانهاي شهر پشاور گفته است كه وضعيت صحي داكتر افريدی خوب نيست و گروپ از زندانيان او را در داخل محبس تحت مداوا قرارداده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا