سیاست

یک هزار و پنجصد تیم سیار برای توزیع تذکره کاغذی موظف شده اند

کابل باختر/ 16/ ثور
سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس امروز دریک نشست خبری مشترک با سخنگوی اداره ارگان های محلی گفت در نظر است، ده میلیون تذکره ورقی برای شهروندان توزیع شود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، روح الله احمدزی سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس همچنان افزود : برای توزیع تذکره های ورقی یک هزار و پنجصد تیم در سراسر افغانستان موظف اند
و برای افرادی که تذکره های شان مفقود و یا حریق شده باشد باضمانت سه نفر معتبر تذکره ورقی توزیع میگردد .
احمدزی افزود که بخاطر گرفتن تذکره با وزارت های حج اوقاف، امور زنان ، امور مهاجرین و اداره امور کوچی ها تفاهمنامه امضاء شده تا مردم را ازاین روند آگاهی دهند.
او گفت مابرای شهر کابل هژده مرکز را در حوزه های امنیتی فعال کرده ایم تا شهروندان بتوانند به اسانی تذکره بگیرند او اضافه کردتا کنون برای یک میلیون تن تذکره توزیع شده است.
با اشاره به آغاز روند توزیع تذکره های برقی گفت که تا حال برای دوهزار تن که با یومتریک شده اند و تذکره های برقی آنها آماده توزیع است و از روزپنجشنبه تا حال دوصد تذکره برقی توزیع شده است.
درهمین حال منیژه یوسف زاده سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی گفت به اساس تفاهمنامه میان هردو اداره ارگان های محلی تسهیل کننده توزیع تذکره ورقی است که به تمام والی ها ، ولسوال ها و شاروال ها هدایت داده شده تا برای گرفتن تذکره برای مردم آگاهی دهند او گفت به والی ها هدایت داده شده تا به ولسوالی ها سفر نمایند و مردم را تشویق نمایند.
ختم/ بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا