سیاستاخبارTOP

حملات هوایی پاکستان در ولایت های افغانستان با واکنش های داخلی و‌خارجی مواجه شده

کابل— باختر ۲۸ حمل
حملات هوایی نظامیان پاکستان در ولایت های خوست ‌و‌ کنر که خسارات مالی وجانی برای باشندگان غیر نظامی به همراه داشت با واکنش های ملی و‌بین المللی مواجه شده است.
به گزارش آژانس باختر ، وزارت دفاع امارت اسلامی افغانستان حملات هوایی نظامیان پاکستان را در حریم افغانستان تقبیح کرده است.
مولوی محمد یعقوب مجاهد سر پرست وزارت دفاع امارت اسلامی افغانستان ضمن تقبیح گفته آست که این حملات غیر انسانی ‌غیر اسلامی است هرگاه مشکل موجود باشد باید از طریق دیپلوماسی حل و‌فصل شود.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان هم این حملات را نیکوهش کرده و آن را نقض حاکمیت ملی افغانستان و اصول بین المللی خوانده است.
باشندگان کابل، خوست و‌ ننگرهار نیز این حملات را تقبیح کردند و از رهبری امارت اسلامی افغانستان خواسته اند تا مشکلات را با مقامات پاکستان بحث کنند و راه حل منطقی جستجو کنند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان همچنان حملات هوایی پاکستان را ظالمانه خوانده و از مقامات پاکستان خواست تا دیگر این اشتباه را تکرار نه کند.
یوناما در کنار تقبیح این حملات که قربانیان آن همه افراد غیر نظامی اند گفته که حمله بر افراد ملکی از لحاظ حقوقی نقض قوانین بین المللی است.
همچنان افغان های مقیم در بریتانیا نیز مظاهرات اعتراضیه را در برابر دروازه سفارت پاکستان در بریتانیا راه اندازی کردند و از امارت اسلامی افغانستان خواستند تا از طریق بحث‌های رو‌در رو از پاکستان بخواهند تا با در نظر داشت همسایگی نیک و‌ مشترکات مذهبی دو‌ کشور از تکرار این گونه حملات خود داری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا