سیاست

محمد کریم خلیلی: خواست مردم افغانستان از جامعه جهانی اين است که در برگزاری انتخابات آزاد و شفاف دولت ومردم افغانستان را کمک نمایند

 

كابل 5 حمل باختر

سفیر بریتانیا مقیم کابل بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر

در این ملاقات طرفین در مورد گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه و جهان بحث و تبادل نظر نمودند.

ریجارد ستگ سفیر بریتانیا در افغانستان ضمن اظهار خرسندی از پیشرفتهای افغانستان در طی یک دهه گذشته در عرصه های مختلف بر ادامه حمایت دولت متبوعش از مردم و دولت افغانستان پس از 2014 تاکید نمود. وی همچنین اظهار داشت که دولت و مردم بریتانیا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شفاف و ازاد در افغانستان حمایت می نماید. وی برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک ریاست جمهوری را در سال 2014 در افغانستان را تقویت کننده و مشروعیت دهنده روابط دراز مدت دو کشور بیان نمود.

سفیر کشور بریتانیا همچنین علاقه مندی دولت متبوعش را برای تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و امنیتی اظهار داشته و تصریح نمود که گسترش این روابط به سود مردم دو کشور خواهد بود.

در این دیدار محمدکریم خلیلی معاون رئیس جمهور نیز کشور بریتانیا را یکی از حامیان اساسی مردم افغانستان در طی فصل جدید عنوان نموده و از کمکهای مختلف این کشور به افغانستان اظهار قدر دانی نمود.

معاون رئیس جمهور نیز تاکید نمود که برگزاری انتخابات شفاف و دموکراتیک نیز عزم قاطع دولت و مردم افغانستان می باشد. وی تصریح نمود که پروسه انتخابات ریاست جمهوری در سال 2014باید تقویت کننده ارزشهای نوین در افغانستان بوده و منتهی به تقویت آن گردد.

وی همچنین تاکید نمود که خواست مردم افغانستان از جامعه جهانی بخصوص همکاران بین المللی ما این بوده است که در برگزاری انتخابات آزاد و شفاف مردم و دولت افغانستان را کمک نمایند و همچنین در قسسمت انکشاف و بازسازی افغانستان به سراسر افغانستان اعم از مناطق امن و ناامن توجه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور همچنین ظرفیتهای دو کشور را برای گسترش روابط توصیف نموده و بر گسترش آن در عرصه های مختلف تاکید نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا