جامعه

انتحاردراسلام حرام است

کابل باختر/ 12/ میزان
عبدالعزیزبن عبدالله آل شیخ ، مفتی اعظم عربستان سعودی یکبار دیگر درعرفات بیان داشت که انتحار و قتل نفس دراسلام حرام میباشد.
به گزارش خبرنگاراعزامی  آژانس باختر ، ازعرفات ، مفتی اعظم عربستان سعودی که ریاست شورای علمای آن کشور را نیز به عهده دارد ، دیروز درعرفات درخطبه ای گفت، کسانی که مسلمانان را میکشند خوارج هستند و از دین اسلام بیرون میباشند.
او همچنان بیان کرد که خطر ناکترین قتل دراسلام قتل نفس است و کسی یک مسلمان را میکشد چنین گفته شدکه تمام انسان های روی زمین راکشته است .
مفتی اعظم عربستان سعودی سال گذشته نیز درعرفات مطرح ساخته بودکه انتحار و انفجار دردین اسلام حرام است .
این تنها مفتی اعظم عربستان سعودی نیست که انتحار و قتل نفس را حرام اعلام کرده، درگذشته ها شیخ الازهر، علمای دیوبند و شورای سرتاسری علمای افغانستان ، در تازه ترین انکشاف پروفیسور عبدالرب رسول سیاف شخصیت جهادی وعالم دانشمند کشور باصراحت اعلام کرد که دردین اسلام قتل نفس حرام است و آنانی که مسلمانان را میکشند جای شان درجهنم میباشد.
روی همین دلایل بود دکتور محمد اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز از علمای کرام خواست که صدای صلح  رااز منبر مساجد بلند کنند ، یعنی علمای دین مردم را آگاه بسازند که انتحار و انفجار و قتل و نفس دردین اسلام وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا