سیاست

پاکستان باحمایت از گروه های تروریستی، به تنور جنگ درافغانستان هیزم ریخته

کابل باختر/ 26/ جوزا
پاکستان همیشه درسدد انداختن برف بام خود به بام دیگران است . اخیراً خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان نگرانی خویش را ازحضور تحریک طالبان پاکستانی درافغانستان ابراز داشت .
این ادعای وزیر دفاع پاکستان درحالیست که حکومت افغانستان در نبرد شدید علیه گروه طالبان قراردارد و همواره دراین راه قربانی مالی و جانی داده است.
ازجانب هم کشته شدن اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده ، ملا عمر رهبر طالبان و کشته شدن ملا منصور جانشین ملا محمد عمر و ده ها تن دیگر از سران گروه طالبان درخاک پاکستان خود گویا آن است که پاکستان کاشانه اصلی گروه های تروریستی می باشد . دولت پاکستان با اسناد براین شواهد به عنوان حامی اصلی گروه های تروریستی درجهان شناخته شده است .
گسترش نا امنی ها ، تداوم جنگ درافغانستان همه و همه برمیگردد به سیاست های مداخله گرانه دولت مردان پاکستان که ادعای دوستی وحسن همجواری درظاهر با افغانستان ومردم آن را دارند.
جریانهای چند دهه اخیر نشان داده که هیچگاه پاکستان نه خواست که یک افغانستان امن – مترقی و پیشرفته و با ثبات درهمسایگی خود داشته باشد . پاکستان همواره خواسته با پرورش و تجهیر مخالفان افغانستان به تنور جنگ هیزم بریزد و شعله های جنگ را درافغانستان شعله ور تر بسازد ، بدین ترتیب دولت پاکستان برخواسته های دوستی ، حسن همجواری ، مذاکرات صلح آمیز پاسخ رد داده و دست دوستی و برادری  را با ملت افغانستان و دولت مردان آن نه فشرده است.
درتاریخ دیپلوماسی افغانستان و شایدهم درتاریخ دیپلوماسی جهان بی نظیر باشد که رهبر یک کشور بخاطر صلح و ثبات و پایان بخشیدن به جنگ و خشونت 21 مرتبه دروازه همسایه اش را دق الباب کرده باشد ، چنانچه همه شاهد اند حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان این کار را انجام داده و تلاش نموده تا پاکستان را راضی بسازد که دست مداخله هایش را درامور داخلی افغانستان کوتاه بسازد وپرورشگاه های گروه های تروریستی  را در داخل خاک خود ببندد و از مدارس دینی درآنکشور دیگر به صفت آموزشگاه مخالفان مسلح سود نبرد اما با دریغ و درد که دولت مردان پاکستانی به این خواست های دولت افغانستان لبیک نه گفته هر بار با حیله و تزور، دادن همکاری درامر مبارزه با تروریزم هم دولت افغانستان و هم جامعه جهانی درراس ایالات متحده امریکا را فریب داد.
کشته شدن ملا اختر منصور جانشین ملا محمد عمر رهبر گروه تروریستی درخاک پاکستان بتاریخ  2 ثور سالروان ، تشت رسویی دولت مردان پاکستانی مبنی بر سیاست های دوگانه شان از بام انداخت و یک ثبوت قوی دیگر بر جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا مبنی از حمایت اش از گروه های تروریستی القاعده و طالبان ارائه کرد .
ثبوت اخیر مبنی بر حمایت پاکستان از گروه های تروریستی و شبکه القاعده باعث تیرگی روابط دیرینه ایالات متحده امریکا و پاکستان شد امریکا دریک تصمیم بی پیشینه محدودیت های اقتصادی  رابرای پاکستان وضع کرد .
درگام نخست ایالات متحده امریکا مبلغ هنگفت راکه سالانه به منظور مبارزه علیه تروریزم دراختیار پاکستان قرار میداد به تعلیق درآورد.
پیوسته به این محدودیت ها از دراختیار قراردادن جنگنده های  اف 16 که قراربود ایالات متحده امریکا به منظور تشدید مبارزه با تروریزم دراختیار پاکستان قرار بدهد ، ابا ورزید.
بدین ترتیب پاکستان دریک انزوا قرارگرفت ودرسدد شد تا از سیاست دیرینه خود سود ببرد به تشنج آفرینی توسل جوید وبرخلاف همه موازین قبول شده و توافقات بعمل آمده اقدام به ایجاد تاسیسات درقلمرو افغانستان نماید و این اقدام پاکستان سبب ایجاد تشنج  ودرگیری شد .
نیرو های مرزی پاکستان به ادامه تشنج  آفرینی شان شب دوشنبه با نیروهای مرزی کشور ما در شهرک مرزی تورخم وارد یک درگیری مسلحانه شدند که با واکنش مرزبانان کشور ما روبرو شد.
نیروهای مرزی کشور ما با شهامت و دلیری بخاطر حراست از سرزمین ، عزت و شرف مردم خود به دفاع برخاسته و پاسخ دندان شکن به نظامیان پاکستانی دادند .
این گستاخی پاکستان در صفحات رسانه های اجتماعی نیز با پاسخ های شدید روبرو شد و جوانان افغان از هرگروه و نژاد، قوم و قبیله تعهد شانرا درراه دفاع از خاک شان که حیثیت ناموس شانرا دارد به یکصدا ابراز داشتند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا