اقتصاد

با آغازفعالیت فابریکه ذوب آهن “خان استیل” نیاز مندی بازارکشور را ازناحیه سیخ گول مرفوع می سازد.

کابل باختر17 جدی
با آغازفعالیت فابریکه ذوب آهن "خان استیل" نیاز مندی بازارکشور را ازناحیه سیخ گول مرفوع می سازد.
گزارشگرآژانس باخترمینگارد، درین جای تردید وجود ندارد که سرمایه گذاری دربخش عمده می تواند کشور را درمسیررشد صنعت قراردهد.
افتتاح فابریکه ذوب آهن خان استیل رامی توان درین مسیرگام ارزنده محسوب کرد.
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان درمراسم افتتاح این فابریکه مطرح ساخت که هدف اساسی تنها افزایش عایدات نیست بل افزایش تولیدات می باشد.
رشد تولیدات داخلی و سرمایه گذاری دربخش صنعتی سازی کشورمی تواند به آسانی افغانستان را از کشوروارد کننده به صادرکننده مبدل سازد.
با توجه به این موضوع رئیس جمهور، درمراسم افتتاح این فابریکه گفت که هدف این است که افغانستان دربخش صنعت ازکشورواردکننده به صادرکننده مبدل گردد واین آرزو زمانی تحقق می یابد که بخش خصوصی و دربرخی از موارد حکومت توجه بیشتر را به صنعتی سازی کشور تمرکزسازند .
به هرحال افغانستان درشرایط دشوار و بحرانی قراردارد مشکلات سیاسی و نظامی پیوسته به عنوان عوامل بازدارنده دربرابر برنامه های اقتصادی قرارگرفته ولی علی رغم تمام دشواری ها دولت در راستای سرمایه گذاری و جلب توجه تجارو سرمایه دارملی دررشد اقتصادی کشور دست آوردهای ملوس داشته است.
به هرحال سرمایه گذاری درداخل کشور درهرعرصه ای که باشد اشتغال می زاید فرصت کارو صرف انرژی انسانی را دررا رشد اقتصادی کشورفراهم  می کند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا