سیاست

وزیر امور زنان : به مشکلات زنان زندانی ، درست رسیده گی نشده است // رئیس امور زنان پروان : به مشکلات زنان زندانی رسیده گی شده است

چاریکار باختر 24 اسد
وزیر امور زنان میگوید که به مشکلات زنان زندانی و زنان که در مرکز حمایوی پروان نگهداری  میشوند، درست رسیده گی نشده است.
دلبر نظری وزیر امور زنان که به  ولایت پروان سفر کرده است این مطلب را پس از بازدید  و ضعیت زندانیان زن در این ولایت اظهار کرد .
موصوف ضمن انتقاد که از مقام های محلی پروان به خاطر عدم  رسیده گی به مشکلات زنان زندانی گفت : باید هرچه عاجل به مشکلات زندانیان رسیدگی شود.
نظری خاطر نشان کرد که خشونت  در برابر زنان  زیاد است اما وی برنامه های مشخص به خاطر کاهش  سطح این خشونت ها روی دست دارد.
وی تصریح کرد که به خاطر کاهش  سطح خشونت ها مقرره جدید را تحت نام منع آزار واذیت زنان به وزارت عدلیه فرستاده است .
این مقام  افزود : مقرره منبع آزار و اذیت را به وزارت عدلیه فرستاده ایم به زودترین  فرصت  به شورای وزیران میرود ودرصورت تصویب با استفاده از این مقرره میتوانیم خشونت در بر ابر زنان را کاهش بدهیم .
اما نادره گیاه رئیس امور زنان پروان در پاسخ به اظهارات وزیرزنان  افزود که وضعیت معیشتی زندانیان  زن در وضعیت  بد قرار ندارد، تمام سهولت ها برای آنان مساعد میباشد .
موصوف عدم آگاهی زندانیان زن را یکی از چالش اساسی میداند.
وی گفت، زندانیان هنگامی که یک کارمند حکومتی را می بینند خواستار رهایی شان میشوند ، مشکلات زیادی را با آن مقام  شرریک میسازند.
به گفته وی،  یک مقام  هیچگاهی از موارد  داخل دوسیه ها مطلع نمی باشند که موضوع از چه قراراست اما موارد مرتبط با دوسیه ها  درنزد  نهادهای عدلی و قضایی واضح و آشکار است.
این درحالی است  که خشونت در برابر زنان  یکی از چالش ها دربرابر حکومت  است که با تلاش های فراوان هنوزهم دراین راستا کاهش چشم گیر به میان نیامده است.
در زندان پروان نزدیک به 400 تن زندانی هستند که 16 تن آنان را زنان تشکیل  میدهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا