امنیت

جنایت دیگر طالبان

کابل باختر 18 جوزا
موظفین  امنیت ملی دو برادر خوردسال را ازیک مدرسۀ  دینی در ولایت هلمند پیدا کردند که  طالبان آنان را برای انجام  یک حمله انتحاری آماده میساختند.
محمد امین دوازده ساله وفضل امین نه ساله حدودیکماه قبل از ولسوالی پنجوایی قندهار  ربوده شده به یکی ازولسوالی های ولایت  هلمند انتقال یافته بودند. طالبان این دو برادر  خورد سال را دریک مدرسه دینی زندانی ساخته برای آنان  در رابطه به حملات انتحاری  که خود آن را  حملات فدایی میدانند تبلیخ میکردند  آنچه قابل مکث ودقت است طالبان  پا ها ودست های این دو طفل معصوم را با زنجیر بسته بودند  تا فرار نکنند.
یکی از این دوپسر گفته است که طالبان همه روز از حملات فدایی برای آنان سخن میگفتند  این گونه حملات  را راه رسیدن به جنت میدانستند تا سرانجام  اداره  امنیت ملی  از قضیه آگاه وناجی این دو طفل میشوند، آنان  را از اسارت طالبان آزاد و زندگی  شان را  از مرگ حتمی نجات میدهند .
این بار اول نیست که طالبان  از اطفال  درانجام  حملات انتحاری  وتروریستی استفاده  میکنند ، حادثه که درمرکز فرهنگی فرانسه  سال قبل اتفاق افتاد، ناشی  از حمله انتحاری  نوجوان بود که از سوی طالبان  گماشته شده بود همچنان  امنیت ملی  بار بار  برنامه های  را کشف وخنثی ساخته  که از سوی طالبان  طراحی وعملی  شدن آن به دوش  اطفال گذاشته  است .
توطیه  تروریستی  به جان والی  پیشین خوست که از سوی طفل خوردسال که از وزیرستان فرستاده شده بود قرار بود عملی شود اما این  توطیه  بی اثر ساخته شد .
حادثه دهراود ولایت ارزگان درچندسال گذشته  نمونۀ دیگری از جنایات است که از سوی طالبان سرزده است، چند سال قبل طالبان ماین را که ذریعه ریموت  اداره میشد به دست دختر هشت ساله دادند تابرای پولیس ببرد که گویا او این ماین را یافته  این طفل بی خبر از آنکه شکار یک دسیه غیر انسانی است به سوی پوسته پولیس در دهراود میشتابد مگر ماین انفجار  داده میشود،دختر خورد سال با چند پولیس به شهادت میرسد جنایات نظیر این گونه زیاد است که طالبان عامل بوده اند .
شنیع تر از همه طالبان که خود ادعای  بلند اسلامی دارند  بارها عامل تجاوز جنسی  اطفال ونوجوانان شده اند که از آنها در انجام  حملات انتحاری استفاده میشد بلال نوجوان شانزده  از ولسوالی بتی کوت ننگرهار نمونه یی از قربانیانی است که چهار قوماندان طالب بار ها بر او تجاوز کردند  وتا اندازۀ او را  درتنگنا قرار دادند که یا باید دست به حمله انتحاری  بزند یا رسوا خواهد شد . این نوجوان شانزده ساله چند ماه  قبل درکابل  هنگام که مامور  انجام حمله  انتحاری  برجان  قوماندان امنیه بگرامی بود بازداشت گردید این عملکرد زشت  در میدان  وردک ، فراه  وجا های دیگر نیز  از طالبان  سرزده است .
آنچه درهلمند  ، دهراود ، بتی کو ت … اتفاق  افتاد نشان دهنده آن است که فاصله  میان حرف وعمل طالبان زمین تا آسمان است درمیان  سردسته ها  و قوماندانان این گروه احساس ، عاطفه ، حب وطن وشجاعت مرده است، درحالیکه  دراین طرف  نسبت به اطفال زندگی وآینده  آنان  احساس ومسوولیت وجود دارد  شماری زیادی از اطفال  که از سوی  گروه های  تروریستی اغوا شده وفریب  خورده  بودند نه تنها  بخشیده شدند بل با گذاشتن امکانات برای خانواده های شان از آنان  خواسته شد تا درقسمت  تحصیل وآموزش  آنان فکر کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا