سیاست

اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به حملۀ تروریستی در ناحیۀ نهم شهر کابل

کابل باختر ۱۵ سنبله
اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به حملۀ تروریستی در ناحیۀ نهم شهر کابل
دشمنان صلح و ثبات افغانستان به سلسلۀ جنایات شان روز پنجشنبه با انجام یک حملۀ تروریستی در یکی از ساحات ملکی ناحیۀ نهم شهر کابل، متاسفانه شماری از هموطنان بیگناه ما را شهید و تعداد دیگری را زخمی کردند.
طالبان ادعا کرده اند که کاروان نیروهای خارجی را هدف قرار داده اند، در حالی‌که به گونه‌  واضح دیده می شود که قربانیان این رویداد خونین، افراد ملکی هستند.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری، با شدیدترین الفاظ این عمل جنایت کارانۀ طالبان را تقبیح کرد و گفت که صلح با این گروه که هنوز در پی کشتن مردم بی‌گناه ما اند، بی‌معنا خواهد بود.
رییس جمهوری گفت: جامعه بین المللی با توجه به عملکردهای طالبان، باید بدانند که با چه گروه جنایت پیشه و خون خوار در حال معامله استند. گروهی که همه روزه بالای افراد ملکی و تاسیسات عام المنفعه، حملات تروریستی انجام می دهند، مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشانند و از ویرانی افغانستان دریغ نمی‌ کنند.
رییس جمهوری افزود: توقع دولت جمهوری اسلامی افغانستان از جهانیان این است که در برابر این گونه اعمال جنایتکارانه و وحشیانۀ طالبان خاموش نمانند و اصلیت این گروه تروریستی را که به غیر از کشتار مردم بی‌گناه ما هدف دیگری ندارند، بشناسند.
رییس‌جمهوری در کنار اینکه به مسوولان مربوطه هدایت داد تا در زمینۀ رسیدگی به مجروحان این حادثۀ تروریستی از هیچگونه سعی و تلاش، دریغ نکنند؛ مراتب تسلیت و هم‌دردی خویش را به خانواده‌های شهدا ابراز کرد  و برای زخمی‌شدگان صحت کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا  می کند.#جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا