اقتصاد

چند پروژه های عام المنفعه در ولایت بدخشان افتتاح شد

کابل- 24 سنبله، باختر
وزیر مالیه پروژه  های عام المنفعه رادر ولایت بدخشان افتتاح کرد
داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه دررآس یک هیآت به ولایت بدخشان سفرکردند و پروژه 18 کیلومتر سرک از بهارک تا ولسوالی جرم رافتتا ح کرد  .
به گزارش آژانس باختر، داکتر زاخیلوال در صحبت با مقامات، اعضای شورای ولایتی و مسئولین امنیتی ولایت بدخشان وضعیت امنیتی در بدخشان و تمام کشور مهم دانست وگفت: برای تطبیق پروژه های انکشافی امنیت شرط اول است شما باید برای تامین امنیت به ارگان های امنیتی خود کمک کنید. ما راه های مواصلاتی را ایجاد میکنیم تا ولایات و ولسوالی ها با یکدیگر وصل شوند و به مردم فرصت های اشتغال ایجاد شود.
عبدالرزاق صمدی رئیس د برشنا شرکت  که دراین سفر وزیر مالیه را همراهی میکرد درمورد نیازهای ولایت بدخشان به برق صحبت کرد و گفت:برق از جمله اولویت های اساسی کشور است وی تعهد کرد که در چند ولسوالی به اندازه 600 کیلووات برق را فراهم خواهد کرد.
مقامات محلی وشورا های ولایتی ولایت بدخشان از دولت خواست تا در پروژ های انکشافی را به این ولایت کمک نماید و خواهان افزایش پولیس محلی شدند.
وزیر مالیه همچنین درمورد سرک جرم، انجمن تا پنجشیر و سرک بهارک تا اشکاشم و اشکاشم تا واخان و شغنان را صحبت کرد و گفت که تحقق خواهند یافت اما مهمترین مشکل نبود امنیت است.
وزیر مالیه دراین سفر از پوهنتون ولایت بدخشان دیدن نمود، دراین دیدار رئیس پوهنتون درمورد نبود کتابخانه مجهز، معاشات کم استادان و نبود انترنت صحبت کرد و ا ز وزیر مالیه خواهان افزایش بودجه انکشافی این پوهنتون شد.
داکترزاخیلوال بعد از شنیدن مشکلات این پوهنتون گفت: ما مصمم هستیم تا فضای آرام را برای پوهنتونها کشور فراهم سازیم، وردحدود 50 میلیون دالر را برای تمام پوهنتون های کشور تخصیص داده ایم و از وزارت تحصیلات عالی خواسته ایم که پوهنتونها را درجه بندی نموده تا این بودجه مالی برایشان داده شود.
زاخیلوال همچنین گفت که دولت امتیاز استادان را در سال آینده در نظر خواهد گرفت.
اکبر نماینده ی ولسی جرگه که دراین جلسه حضور داشت و خرید دستگاه اینترنت و 6 پایه کامپیوتر رانیز تعهد کرد.
دراین سفر وزیرفواید عامه،رئیس برشنا شرکت، اعضای ولسی جرگه و معینان وزاره فوائد عامه وزیر مالیه را همراهی کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا