سیاست

محمد اشرف غنی : من گدای خوبی هستم اما از گدایی خسته شده ام

کابل باختر 8 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دردومین کنفرانس شاروالی ها بر مسایل قابل درنگ درامورشهر ها وشاروالی ها مطرح ساخت ودربخشی از سخنان خود گفت : من گدای خوبی  هستم اما از گدایی خسته شده ام ، مملکت با گدایی آباد نمی شود.
مفسر آژانس باختر مینگارد: زمانی که رئیس جمهور افغانستان هر شهر افغانستان را خزانۀ نهان  می خواند  ومی گوید که من گدای خوبی هستم واز گدایی  خسته شده ام وبا گدایی مملکت آباد نمی شود باید فرد ، فرد  افغانستان  ، مقامات ارشد دولتی ، وزیران وکیلان ، فکر کنند  وبه این مساله باندیشند که چگونه از ظرفیت های موجود استفاده بزرگ کرد ، چگونه از کمک های که رئیس جمهور به خاطر آبادی ، رفاهیت اجتماعی از کشور ها جذب می  کند استفاده معقول صورت گیرد .
دراین صورت است که استفاده معقول از کمک منابع وظرفیت های موجود می تواند افغانستان را از لحاظ اقتصادی متکی به خود گرداند .
وقتی رئیس جمهور می گوید که مملکت به گدایی آباد نمی شود باید مسوولان امور فکر کنند ، جلو سوه  استفاده وفساد را بگیرند ،نگذارند   دارایی هایی که به اساس گدایی وارد کشور می گردد ، حیف ومیل گردند جلوگیری از فساد تنها وظیفه رئیس جمهورنیست ، جلوگیری از فساد در قرار داد های بزرگ مربوط ومنوط به رئیس  جمهور نمی گردد هر مقام  ارشد دولتی ودر اختصار کلام هر کارمند  منسوب به دولت وظیفه دارد تا مانع برنامه هایی شوند که فساد را درپی دارد.
به هر صورت افغانستان خانه مشترک فرد ، فرد افغانستان است از سرمایه دار گرفته  تا فرد عادی جامعه ، از داکتر گرفته تا معلم ، انجنیر ، دانشمند ، پژوهشگر ، عالم ، روحانی و … اگر هر کدام  درپی ایجاد محیط سالم درحیطه کاری وساحه نفوذ شان شوند ، به نحوه ای حکومت را در تطبیق برنامه های  اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی واقتصادی کمک کرده اند .
شرایط دشوار کنونی از همه می طلبد که از دل و جان آنچه را رئیس جمهور میگوید تحلیل کنند  ووظیفه انسانی وایمانی خود را در تحقق آن دریابند .
دراین صورت است که بحران گردباد ها مسیرش را عوض می کند ومردم  افغانستان خود به دور از اسارت های ذهنی درپی آبادی وطنی می شوند  که نهایت زخمی ودرد مند است ومردم آن بیشتر از وطن .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا