سیاست

ولسی جرگه چگونگی حادثه اچین را بررسی میکند

کابل باختر/ 26/ حمل
ولسی جرگه درمشارکت با حکومت هیئتی را غرض تحقیق پیرامون پرتاب یک بمب بزرگ براچین ننگرهار به آن ولسوالی میفرستد.
به گزارش آژانس باختر ، این فیصله امروز در جلسه عمومی ولسی جرگه صورت گرفت، ولسی جرگه بعداز آن تصمیم گرفت که با اعزام یک هیئت حادثه اچین رابررسی کندکه امروز چگونگی پرتاب یک بمب بزرگ براین ولسوالی یکی از مباحث محوری بود . شماری از اعضای مجلس از اقدام امریکا درخصوص سرکوبی داعش استقبال کردند و از موضعگیری حکومت حمایت نمودند.
آنها تاکید براین دارند که حمله بر پناهگاه داعش دراچین که ذریعه یک بمب بزرگ صورت گرفت یک پیام واضح برای گروه های تروریستی وکشورهای حامی انها است آنها همچنان گفتندکه باید چنین حملات فراتر از مرزهای افغانستان صورت گیرد.
اما شماری از اعضای مجلس این اقدام امریکا را یک نوع برتری جویی و نمایش قدرت عنوان کردند که باید از تکرار آن درآینده جلوگیری شود مگر سرانجام اعضای مجلس به اعزام یک هیئت غرض بررسی جوانب مختلف این حادثه  رای داده مگر مشخص نساخت که هیئت چه وقت به اچین خواهد رفت.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان پیشنهاد اعزام یک هیئت ازسوی آن مجلس را یک انتخاب و یک پیشنهاد دقیق عنوان کرد که میتواند به سروصداهای زیادی خاتمه بخشند.
پنجشنبه شب یک بمب بزرگ که امریکا به آن مادر بمب ها نام داده ازسوی یک هواپیما امریکایی برپناهگاه داعشیان در قریه اسد خیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهارپرتاب شد.
وزارت دفاع ملی تااکنون مرگ 94 عضو گروه داعش به شمول شماری از افراد ارشد و قوماندانان این گروه را درحادثه یاد شده تائید کرده است. احتمالاً شمار کشته شدگان داعش در این حمله بالا خواهد رفت زیرا تخریب ساحه وسیع است و شاید اجساد دیگری از افراد داعش درزیر آوارها وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا