جهان

ابرتوفان ‘منگهوت’ نیروگاه هسته ای چین را تهدید می کند

بیجینگ – ایرنا – 25 سنبله – باختر
سازمان هواشناسی چین اعلام کرد ابرتوفان 'منگهوت' که در حال نزدیک شدن به چین، تایوان و هنگ کنگ است نیروگاه هسته ای 'یانگ جیان' چین را تهدید می کند.
'سی سی تی وی' تلویزیون چین روز شنبه گزارش کرد در مناطق محل وزش این توفان سهمگین در چین، هشدار آماده باش صادر شده است در مناطق هانگ کانگ و تایوان نیز به مردم گفته شده است برای هر احتمالی آماده باشند.
نیروگاه هسته ای 'یانگ جیان' چین درست در فاصله 19 میلی محل وزش توفان در ولایت 'گوانگ دونگ'  در جنوب چین قرار دارد و نگرانی از تاثیرات مخرب توفان بر آن افزایش یافته است.
نیروگاه مذکور دارای شش واحد تولید برق اتمی است و پنج واحد آن هر یک بیش از یکهزار میگاوات برق تولید می کنند و واحد ششم نیز در حال ساخت است.
سازمان هواشناسی چین اطلاعات مربوط به این ابر توفان را در اختیار مسئولان نیروگاه هسته ای قرار داده است و آنها گفته اند که این محل را برای مقابله با توفان آماده می کنند.
پیش بینی می شود که این توفان امروز به هانگ گانگ برسد  حکومت فیلیپین هشدار می دهد که توفان منگهوت به همان شدت توفان 'های یان' است که حدود ۷ هزار و ۳۰۰ کشته و یا گمشده برجای گذاشت. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا