جهان

احزاب مخالف مذاکرات را خود با حکومت پاکستان پایان دادند

اسلام اباد/دی دان/باختر/22 سنبله
عمران خان و طاهر قادری، رهبران دو حزب مخالف حکومت پاکستان اعلام کردند که آنها به سبب سرکوب نزدیک به سه صد تن از فعالان تحریک انصاف و عوامی از سوی حکومت در پایتخت پاکستان دیروز مذاکرات خود را با حکومت پایان دادند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از روزنامه دان چاپ پاکستان، ریس حزب تحریک انصاف پاکستان گفت که آنها در حال توقف گفتگو ها با حکومت هستند.
این اقدام پس از ان صورت گرفت که حکومت پاکستان دیروز تعداد زیادی از فعالان احزاب مخالف حکومت را دستگیر کردند.
این در حالیست که محمد نواز شریف، عصر دیروز در جلسه ای با اعضای کابینه اش اعلام کرد تمامی خواسته های قانونی دو حزب عمده مخالف دولت (تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان) از سوی حکومت مورد بررسی قرار گرفته و آماده است تا این مطالبات را مورد توجه قرار دهد اما خواسته هایی که مغایر با قانون اساسی کشور باشد، هرگز قابل قبول نیست.
طاهر القادری برای شرکت کننده گان در تحصن گفت که به دلیل گرفتاری آن حزب مذاکرات با حکومت در حالت تعلیق در آمده است.
اگرچه مخالفان از آغاز بحران سیاسی جاری در پاکستان، بارها با تیم مذاکره کننده حکومت به مذاکره نشسته اند، اما تقریبا در تمام این مذاکرات یک خواسته تکراری مطرح شده است و بی آنکه انعطاف چندانی از سوی دو طرف صورت گیرد، همین امر سبب شده تا روند مذاکرات، به بن بست برسد.
طاهر القادری رهبر حزب جنبش مردمی پاکستان به عنوان یکی از دو حزب متعرض مخالف حکومت، در اعتراض به دستگیری اسد عباس نقوی یکی از اعضای برجسته حزب وحدت المسلمین که از سوی قادری به عنوان عضو تیم مذاکره کننده حزب جنبش مردمی برای گفت و گو با حکومت انتخاب شده بود، روند مذاکرات را متوقف کرد.
تا کنون تمام میانجیگری ها از جمله میانجیگری قوماندان اردوی پاکستان برای باز کردن گره این بن بست سیاسی بی نتیجه مانده و با چنین وضعیتی، معلوم نیست بحرانی سیاسی که تاکنون میلیاردها دالر برای اقتصاد پاکستان هزینه داشته و وجهه بین المللی این کشور را بشدت تحت الشعاع قرار داده است، تا چه زمان ادامه خواهد یافت.
احزاب متذکره، نواز شریف، صدراعظم پاکستان را به تقلب در انتخابات پارلمانی سال گذشته در پاکستان متهم کرده و خواهان استعفای وی از کرسی صدارت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا