امنیت

توطیه ترور استاد عطا محمد نور و انجام حملات انتحاری در جشن نوروزافشا شد

کابل باختر/ 28/ حوت

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی میگوید، توطئه ترور استاد عطا محمد نور والی بلخ وانجام یک سلسله حملات انتحاری در جریان جشن نوروز ازسوی موظفین امنیتی آن ولایت کشف و خنثی شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، لطف الله مشعل سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز در یک نشست خبری در کابل سخن میگفت، اظهار داشت یک گروپ شش نفری که قصد چنین حملات راداشتند ازسوی نیروهای امنیتی گرفتار شده اند.

مشعل از این شش نفر به نام های عبدالحی ، امان الله ، عزت الله ، صداقت ، قاری عبدالسلام و قاری رحیم یاد کرد.

گرفتار شده گان باشنده گان ولایت بلخ وجوزجان اندکه قصد داشتند حملات انتحاری و تروریستی را درمراسم جشن نوروز انجام دهند و استاد عطا محمد نور والی بلخ را ترور نمایند و یک سلسله انفجار های را در میدان هوایی شهرمزارشریف و قوماندانی آیساف درمرکز ولایت بلخ سازمان دهند.

 به گفته سخنگوی ریاست امنیت ملی، از نزد گرفتار شده گان مقداردوهزار و ششصد و شصت و پنج کیلو گرام مواد انفجاری نوع پوتاشیم کلورید نوع ایدکس ، دوبسته سه صد متری فلیته انفجاری ، کپسول های انفجاری برقی ، تخت های ریموت کنترول و 20 باب خیمه به دست آمده است .

مشعل خاطر نشان ساخت، پلان این حملات تروریستی و انتحاری توسط حلقات انتحاری و شبکه های تروریستی در خارج از مرز طرح ریزی گردیده است مگر او از کدام کشور خاص نام نبرد.

 

 

سخنگوی ریاست امنیت ملی همچنان از بازداشت یک انتحار کننده با شش واسکت انتحاری در ولایت پکتیا خبردادکه تصمیم داشت برکمپ پادخواب ولایت لوگر حمله مسلحانه و انتحاری را انجام دهند .

همچنان یک انتحار کننده دیگر با شخصی که از او حفاظت میکرد درولایت کنرها بازداشت گردیده است .

 این افراد واسکت و مواد انفجاری را از میرامشاه پاکستان با خود انتقال داده بودند .

 به همین ترتیب موظفین امنیت ملی درولایت قندهار یک گروپ شش نفری از تروریستان را بازداشت کرد که درمیان آنها دو انتحاری شامل است.

 آنها قصد داشتند تا برمحلات حساس در شهر قندهار حمله نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا