جهان

رهبر حزب مخالف حکومت پاکستان: انقلاب، خون می خواهد

اسلام آباد – ایرنا –  ۲۸اسد – باختر
«طاهر القادری» رهبر حزب جنبش مردمی پاکستان که مدعی است می خواهد یک انقلاب در این کشور ایجاد کند، در تازه ترین اظهارات خود گفت که انقلاب خون می خواهد و دیگر نمی توان بیش از این صبر کرد.
طاهر القادری که در کنار «عمران خان» رهبریک حزب مخالف دیگرحکومت از پنجشنبه شب گذشته ، پایتخت پاکستان را صحنه تظاهرات ضد حکومتی ده ها هزار نفر ازهواداران خودکرده اند، خواستار استعفای نواز شریف ازسمت  صدرات عظمی هستند.
طاهر القادری که دو روز پیش، ضرب الاجلی 48 ساعته برای کناره گیری نواز شریف تعیین کرده بود و نیمه شب دوشنبه این مهلت پایان یافت، مدعی شد که عصر امروز، انقلابی را که وعده آن را داده است، محقق خواهد کرد.
او از هوا دارنش و مردم پاکستان خواست تا ساعت پنج عصر امروز  بار دیگر و این بار گسترده تر از روزهای قبل درصحنه تظاهرات حاضر شوند و نشستن مردم در خانه در چنین شرایطی را حرام دانست.
رهبر حزب جنبش مردم همچنین حاکمان کنونی پاکستان را دشمنان آن کشور خواند.
که  روزسه شنبه همزمان با پنجمین روز تظاهرات ضددولتی دراسلام آباد، ده ها هزار نفر ازهوادارانش را به سمت «منطقه قرمز» پایتخت، جایی که پارلمان، قصر صدارت ودیگر نهادها ومراکز مهم پاکستان درآن واقع شده است، هدایت خواهد کرد.
عمران خان در سخنانش گفت که روز سه شنبه جهانیان شاهد قدرت نمایی ملت پاکستان خواهند بود.
حکومت ضمن هشدار جدی نسبت به هرگونه تلاش تظاهرکنندگان برای نزدیک شدن به منطقه قرمز، اعلام کرده است که حفظ امنیت این منطقه، خط قرمز حکومت است و در صورت تلاش تظاهرکنندگان برای ورود به این منطقه ، تمام نیروهای امنیتی، پولیس و اردو مستقر در پایتخت وارد عمل خواهند شد و هر گونه تبعات ناگوار ناشی از آن بر عهده برگزارکنندگان تظاهرات خواهد بود.
در شرایطی که رهبران دو حزب مخالف یاد شده همچنان بر خواسته خود مبنی بر استعفای صدراعظم تاکید دارند، حکومت همچنان به دنبال یافتن روزنه ای برای متقاعد کردن مخالفان به مذکراه است ودو کمیته جداگانه، هر یک متشکل از پنج مقام دولتی، تشکیل داده و این کمیته ها را موظف به تلاش برای باز کردن راه مذاکره با مخالفان کرده است.
پیش از این نیز نواز شریف صدراعظم  پاکستان عمران خان وطاهر القادری را به مذاکره مستقیم برای حل و فصل صلح آمیز مسایل واختلافات دعوت کرده بود اما پاسخ مخالفان منفی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا