جامعه

برف کوچ ها در بدخشان جان چهارده تن را گرفت

فیض آباد/26/جدی/باختر

چهارده فرد ملکی درولایت بدخشان به اثر برفکوچ ها هلاک شده اند.

بر اساس خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر از شهر فیض آباد ، در جلسه اضطراری که صبح امروز تحت ریاست داکتر شاه ولی الله ادیب والی ولایت بدخشان دایر شده بود، ثنارالله امیر رییس اداره آماده گی مبارزه با حوادث آن ولایت گفت، ساعت چهار صبح برفکوچ  در قریه زیچ ولسوالی اشکاشم بوقوع پیوست که تماماً" منازل اهالی انجا زیر برف شده است.

وی افزود، تیم های کمک کننده از دفتر آقاخان و دفتر فوکس غرض کمک به آسیب دیده گان به محل حادثه رفته که سه تن از باشنده گان آن قریه را از زیر برف بیرون آورده که یک تن هلاک و دو تن دیگر آنها زخمی گردیده است.

موصوف افزود، در این قریه هفتاد و نه منزل وجود دارد که حدود پنجصد نفر در آن زنده گی می نمایند.

رییس اداره آماده گی مبارزه با حوادث ولایت بدخشان افزود، همچنان در اثر برفکوچ در قریه کندی ولسوالی ارغستان یازده نفر زیر برفکوچ گیرمانده بودند که پنج تن آنها هلاک شده و شش تن دیگر آنها به اثر تلاش اهالی منطقه نجات داده شده اند.

به گفته موصوف همچنین پنج تن اهالی در ولسوالی یفتل بالا به اثر برفکوچ هلاک شده و سه تن دیگر در قریه باغ بالین نیزبه اثر برفکوچ کشته شده اند.

داکتر رحیم راشد یکتن از مسوولان دفتر فوکس گفته است، تیم های کمکی آنها با مواد خوراکی و البسه زمستانی با یک تیم صحی دفتر آقا خان به قریه زیچ ولسوالی اشکاشم فرستاده شده تا در نجات گیرمانده ها از زیر برف تلاش نمایند.

والی ولایت بدخشان در ختم این جلسه به ولسوال های اشکاشم و یفتل پایان هدایت داده است تا هرچه عاجلتر در حصه باز نمودن راه ها اقدام نماید.

درین زمینه آمر فواید عامه بدخشان گفته است، وزارت فوایدعامه  مبلغ سه ملیون افغانی را به خاطر بازنمودن سرکها در اختیار قرار داده که همین اکنون کار در محل حادثه جریان دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا