فرهنگ

جمهوری کوریا دربخش نشرات همکاری خواهدکرد

کابل باختر/9/ثور
خانم سیمین حسن زاده ، معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ ، امروز پیرامون توسعه همکاری نشراتی میان افغانستان وکوریا ی جنوبی با سفیر آن کشور مقیم کابل ،  در دفتر کارش دیدارکرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درابتدا این مذاکرات معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ، مراتب تسلیت و اندوه عمیق خود را نسبت غرق شدن کشتی آن کشور که حامل اضافه از سه صد سرنشین بود در آب های جنوب کوریا  به دولت و مردم جمهوری کوریا ابراز داشت.
درمقابل سفیر جمهوری کوریا مقیم کابل نیز نسبت به سرازیری سیلاب های مدهش در ولایت های فاریاب ، جوزجان ، سرپل و بادغیس که دراثرآن بیشتر ازصدنفر جان باختند مراتب تسلیت خود، مردم و دولت کوریارا ابراز داشت .
سپس دوطرف پیرامون توسعه و انکشاف مزید همکاری های نشراتی  از جمله آموزش خبرنگاران وحمایت از خبرنگاران زنان افغان  به بحث پرداختند ، جانب کوریا وعده دادکه دراین عرصه با وزارت اطلاعات و فرهنگ هکاری خواهد نمود.
قابل ذکر است جمهوری کوریا از طریق سازمان یونیسکو مبلغ پنج ملیون را در بخش های فرهنگی افغانستان مصرف میکندکه احداث  مرکز فرهنگی و موزیم ملی ولایت بامیان یکی از این پروژه ها است .
قرار است کار احداث این موزیم که با هزینۀ کشور کوریای جنوبی و همکاری ادارۀ یونسکو صورت میگیرد که در سه سال به پایۀ اکمال برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا