گزارش ها

ایمن الظواهری طرد داعش و حمایت از طالبان را مطرح کرد

مسوولان حکومتی افغان: نباید درجنگ با داعش، القاعده را فراموش کرد

کابل باختر/ 2/ سنبله

نشانه ها وجود دارد پروژه داعش گروهک تروریستی که از ناهنجاری های شرق میانه سر بیرون کرد و همانگونه که به سرعت راه رشد را طی کرد اکنون راه زوال را با همان سرعت درپیش گرفته است.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد : خود کامگی ها در شماری از کشورهای عربی که باعث بروز ناهنجاری های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی درجوامع آنها گردید پدیده را بنام بهار سبز عربی به میان آورد . حرکت های خود جوش مدنی که درشماری ازاین کشورها حکومت ها را ساقط ساخت و برای شکل گیری اراده مردمی زمینه سازی شد .
مگر بهار سبز عربی پیامدهای ناگواری هم داشت دراین میان داعش پدیده زشت بود که روی اهداف و برنامه های خاصی زاده شد و با شعارهای ظاهراً اسلامی درپی نابودی ارزش های دینی برآمد، مگر آنچه قابل وصف است که به زودی ثابت شد، داعش یک پروژه استخباراتی است که درخط اهداف معین کشورهای بزرگ غربی و منطقه حرکت میکند ، شعار های بلند پروازانه داعش که خلافت درجهان اسلام را سرمیداد باعث گردید تا حلقات رانده شده و منزوی خود را در چوکات داعش جا دهند و بار دیگر هویت وموجودیت خود را نمایان سازند.
استخبارات پاکستان هم به خاطر حفظ منافع خود درشکل گیری به اصطلاح شاخه خراسان این گروه نقش بازی کرد، داعش درحالیکه خود فاقد هویت بود افغانستان ، پاکستان ، ایران ، آسیای میانه و بخش های از هند را به اصطلاح ولایت خراسان خود اعلام کرد، جالب این که دررهبری خلافت خراسان داعش، شهروندان پاکستان از شاهدالله شاهد که زمانی سخنگوی گروه طالبان پاکستانی بود تا حافظ سعید جا داشتند، درحالیکه خود از خراسان و تاریخ آن اطلاعی نداشتند و تمامی دانش سیاسی آنها به ایجاد پاکستان در هفتاد سال گذشته خلاصه میشود.
شماری از آگاهان سیاسی افغان به این باور اند که پاکستان درشکل گیری شاخه خراسان داعش نقش آفرینی کرد زیرا هراس دارد که غربی ها ، داعش را بدیل طالبان معرفی خواهند کرد و با مرگ سیاسی طالبان ، اهداف پاکستان درافغانستان نیز به هیچ مبدل خواهد شد.
با آنکه طرفین جنگ سوریه با هم دشمن و دید رقابتی دارند مگر موضع آنها دربرابر داعش چندان تفاوت ندارد و هر دو داعش را میکوبند و حالا داعش با اعمال شرارت افگنانه خود در حال انزوا است و این دیر نخواهد بود که گلیم داعش در آسیا میانه جمع میگردد و مرگ حافظ سعید رهبر شاخه خراسان این گروه داعش را درجنوب آسیا نیز زمینگیر ساخته است.
مطبوعات پاکستان اکنون مسایل و موضوعات را مورد بحث قرارمیدهند که ثابت میسازد داعش در افغاستان یک پروژه استخباراتی بود که ازسوی استخبارات پاکستان رهبری میشد، مگر حالا راه زوال را در پیش گرفته است.
با تضعیف داعش حلقاتی به شمول القاعده در تلاش اند یا به گروه طالبان که اکنون دچار اختلافات درونی اند سر و سامان بخشند و این گروه را بار دیگر به پا ایستاده کنند و جمعآوری بیعت برای ملا هبت الله رهبر جدید طالبان تحرک تازه پیدا نموده و آنانیکه تا چند روز قبل شدید ترین مخالفان این ملا بودند حالا دست دوستی به سوی وی دراز میکنند، به تازگی ایمن الظواهری رهبر القاعده در یک پیام صوتی گفته است: داعش را طرد و از طالبان افغانستان حمایت کنید.
رهبر القاعده با انتشار یک پیام صوتی و تصویری از هواداران خود درسراسر جهان خواست تا گروهک داعش را طرد و از طالبان افغانستان حمایت کنند.
ایمن الظواهری دراین پیام ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک  تروریستی داعش را منافق دانست و از مسلمانان جهان خواست در کنار طالبان قرار گیرند و از طالبان خواسته تا بین خود تقسیم نشوند .
او بار دیگر از هبت الله آخوند زاده جانشین اختر محمد منصور رهبر طالبان اعلام حمایت کرده بود.
باید گفت که قبلاً رییس جمهوری اسلامی افغانستان از جهانیان خواسته که درمبارزه علیه داعش ، القاعده را فراموش نکنند زیرا این گروه هر آن میتواند خود را دو باره احیا کند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا