گزارش ها

یک عضو ارشد عوامی نشنل پارتی پاکستان : 70 مرکز تروریستی در پاکستان فعال است

کابل باختر/ 12/ دلو
شماری از اعضای شورای ملی و آگاهان سیاسی از حکومت افغانستان بخصوص دستگاه دیپلوماسی آن میخواهند تاگفته های یک عضو عوامی نشنل پارتی پاکستان را که میگوید 70 مرکز تروریستی در ایالت پنجاب آنکشور فعال است  جدی بگیرند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : میا افتخار حسین یکتن از اعضای ارشد حزب ملی گرای عوامی نشنل پارتی پاکستان درمراسم یاد بود دو تن از رهبران پشتون های پاکستان پادشاه خان و خان عبدالولی خان در سوات خیبر پشتونخواصحبت میکرد گفت که 70 گروه تروریستی در پاکستان و مشخصاً در ایالت پنجاب فعالیت دارند .
میا افتخار حسین گفته است که پنجاب مرکز تمامی گروه های هراس افگن است و اگر حرف از فعالیت هراس افگنان در قسمت های دیگر پاکستان زده میشود آنها دستور و انگیزه عمل شان را از پنجاب دریافت می نمایند.
وی واضح ساخت که باشندگان پشتونخوا ، مناطق قبائیلی و افغانها صلح میخواهند مگر عملکرد پاکستان و همکاری آن کشور دراین خصوص ظاهری بوده و حکومت پاکستان دراین راستا نه با پشتون های پاکستان و نه با حکومت و مردم افغانستان صادق است .
میا افتخار حسین گفته است که مراکز فعالیت گروه های هراس افگن و افراطی درپاکستان معلوم بوده درحالیکه پنجاب مرکز این فعالیت و منبع اصلی صدور تروریستان به مناطق قبائیلی و داخل افغانستان است .
فوج پاکستان جنگ رادرمناطق قبائیلی به راه انداخته و به جستجوی تروریستان است درحالیکه از واقعیت ها در پنجاب چشم پوشی میکند.
به گفته او، فوج پاکستان با انجام عملیات های که به آن سرکوب هراس افگنان نام داده میشود بیشتر به تخریب زیر بنا در مناطق قبائیلی میپردازد و بنام نا امنی و فعالیت های هراس افگنانه مانع ایجاد مکاتب و دانشگاه میشود و به این ترتیب باشندگان مناطق قبائیلی را قصداً و عمداً به سوی تاریکی و جاهلیت میکشاند.
او هشدار میدهدکه اگر براین نیرنگ ها و برنامه های پنجابی ها نقطه پایان گذاشته نشود مناطق قبائیلی دیگر بازندگی مدنی فاصله بیشتری پیدا خواهندکرد.
او از زمامداران پاکستان و رهبران قبائیلی میخواهد تا متوجه واقعیت ها درمناطق قبائیلی شوند و ارتش نباید به جای آنکه به مراکز اصلی تروریستان درپنجاب برسد پا بر حلقوم مردم قبائیلی میگذارد و بنام های مختلف چون موجودیت باندهای هراس افگن ، قاچاق موادمخدر و یا اتهام های دیگر خون مردم قبائیلی را بریزد.
شماری از اعضای شورای ملی و آگاهان سیاسی افغان با درنظر داشت گفته های اخیر میا افتخار حسین که یک چهره با نفوذ درمیان مردم پاکستان بخصوص ایالت خیبر پشتونخواه است از حکومت بخصوص دستگاه دیپلوماسی کشور میخواهند که این گفته ها را جدی بیگیرند و آن را درموسسات و سازمان های معتبر بین المللی منعکس سازند تا جهانیان بیشتر از نیات سو و شیطانی پاکستان آگاه شوند و به فکر تنبیه آن کشور باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا