جهان

صدراعظم جدید ایتوپیا حلف وفاداری یاد کرد

آدیس آبابا- ورلد نیوز- ۱۴ حمل – باختر
«أبی احمد علی » که ائتلاف حاکم در ایتوپیا سه شنبه گذشته او را به عنوان رئیس خود انتخاب کرده بود، دیروز دوشنبه به عنوان اولین نخست وزیر مسلمان در تاریخ ایتوپیا سوگند یاد کرد و به صورت رسمی عهده دار این منصب شد.
به گزارش ایرنا  به نقل از خبرگزاری رسمی ایتوپیا، مجلس نمایندگان این کشور دیروز جلسه ای در خصوص دادن رای به نخست وزیر جدید تشکیل داد و همانگونه که پیش بینی می شد، اکثریت نمایندگان به ابی احمد علی به عنوان نخست وزیر جدید رای مثبت دادند.
ابی احمد 42 ساله، پس از سوگند یاد کردن در مجلس نمایندگان اتیوپی گفت: امروز، روزی تاریخی است، ما شاهد انتقال قدرت به روش مسالمت آمیز بودیم، اکنون فرصت ها و چالش های زیادی پیش روی ما است و در شرایط مبهمی بسر می بریم.
شورای ائتلاف حاکم (جبهه دمکراتیک انقلابی مردمی) سه شنبه گذشته با استعفای «هایلی مریام دیسالین» نخست وزیر پیشین این کشور موافقت کرد و «أبی احمد علی» را به عنوان نامزد خود برای پست نخست وزیری انتخاب کرد.
ایتوپیا دومین کشور بزرگ آفریقایی از نظر نفوس است .
جمهوری دموکراتیک فدرال ایتوپیا ( حبشه) کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقا است. این کشور با یک میلیون و 100 هزار کیلومتر مربع دهمین کشور بزرگ آفریقا به پایتختی آدیس آبابا است.
ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا