گزارش ها

عفو بین الملل : درهرتوافق صلح٬دستآورد های مردم افغانستان باید محفوظ بمانند

کابل / ۱۱  حوت/  باختر
سازمان عفو بین‌الملل در واکنش  به امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان تاکید داشته است، حقوق بشر باید در قلب توافق صلح جا داشته باشد.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد؛ سازمان عفو بین الملل تاکید دارد که با امضای توافق صلح  میان امریکا و طالبان باید دستآورد های مردم افغانستان در عرصه  های مختلف حفظ شوند.
عفو بین الملل  در اعلامیه‌ یی گفته است پس از امضای توافق‌نامه، باید آموزش کودکان، کار کردن زنان در بیرون از منزل و همچنین کارهای خبرنگاری و مدافعان حقوق بشری باید همچنان ادامه یابد.
زمان سلطانی پژوهشگر بخش آسیای جنوبی در سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرده است که در هر نوع توافق صلحی باید خواست‌های قربانیان برای تأمین عدالت چشم‌پوشی نشود و حقوق اقلیت‌ها تضمین شود.
ما جداً می خواهیم که حقوق بشر باید در قلب توافق صلح جا داشته باشد.
شکرالله مشکور، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از نام آن کمیسیون تاکید داشته است که درروند صلح به خواست قربانیان جنگ و نظریات آن‌ها توجه شود در هر نوع مذاکرات صلح باید آن حقوق اساسی که در قانون اساسی افغانستان و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ملت افغانستان داده شده، باید مصون باشد.
این گفته ها در حالی بیان می شود که دولت افغانستان تاکید دارد که روند صلح٬یک بحث ملی است و در آن رسیدن به ثبات و صلح مطرح است دستآورد های سال های پسین همچنان محفوظ است.
امریکا و طالبان دیروز توافقنامه صلح را امضا کردند . صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا