سیاست

ازنهمین سالگرد قانون اساسی تجلیل بعمل آمد

 

کابل باختر/ 26/ جدی

ازنهمین سالروز تصویب قانون اساسی امروز دروزارت امور مهاجرین عودت کننده گان تجلیل بعمل آمد .

 به گزارش آژانس باختر درمحفلی که به این مناسبت ترتیب شده بود فضل احمد عظیمی معین پلان وپالیسی وزارت مهاجرین ، پوهنمل محمد جعفر کوهستانی عضو کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی ، روسا و سایر کارکنان این وزارت حضور داشتند ، عظیمی در صحبتی ضمن با اهمیت خواندن  وفراگیر بودن قانون اساسی افزود که پس از رویکار آمدن نظام نوین چنانکه پیشرفت های چشمگیر درابعاد مختلف به ویژه سیاست ، اقتصاد ، اجتماع و بخش های دیگر صورت گرفته دربخش نظام و قانونمند شدن آن نیز تلاش های جدی صورت گرفته است ، وی همچنان بستر رشد کشوررا سطوح مختلف حمایت و تطبیق از قانون دانسته برتفسیر قانون اساسی نیز تاکید کرد .

 ازسوی دیگر پوهنمل محمد جعفر کوهستانی عضو کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی هرچند این قانون را همه شمول و درسطح منطقه  بی نظیر دانسته ویژه گی های ناب این قانون را به بررسی گرفت .

 کوهستانی همچنان از همه مسوولین ادارات مختلف دولتی خواست تا برای تحقق آرمان دیرین اتباع کشور و حمایت از تطبیق قانون به گونهء همگام تلاش کرده و نگذارند که دستاورد های چند سال گذشته با زیر پا شدن قانون از دست بروند.

طبق یک خبردیگر : ازنهمین سالروز تصویب قانون اساسی امروز در وزارت امور شهرسازی تجلیل بعمل آمد .

به گزارش آژانس باختر ،درمحفل امیرالدین سالک معین امور ساختمانی وزارت امور شهرسازی صحبت کرده گفت ، قانون اساسی به عنوان قانون مادراست که قوانین دیگر در مطابقت به آن ساخته میشود و هرفرد کشور مکلف به رعایت آن است .

سپس محمد ضیاء نورخیل مشاور حقوقی وزارت امور شهرسازی صحبت کرده گفت :قانون اساسی ما ممکن دارای بعضی خلا ها و نواقص باشد ، چون بشر هستیم و بشر از اشتباه خالی نیست ، درضمن او از کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی خواست تا بر تطبیق قانون اساسی کوشا باشد.

بعداً پوهنیار محمد موسی فریور استاد حقوق و علوم سیاسی درپوهنتون کابل و نماینده کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی ،بعداً  رییس اطلاعات و ارتباط عامه آن وزارت ومحمد اسحاق فرجاد رییس دفتر وزارت امور شهرسازی صحبت کردند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا