جامعه

کارساخت شبکه آب رسانی دربدخشان آغاز یافت

فیض آباد 6 میزان باختر
کار ساخت شبکه آب رسانی دشت فراخ ولسوالی بهارک ولایت بدخشان دیروز آغاز یافت.
کاراین پروژه به هزینه سیزده ملیون و دوصد هزار افغانی از بودجه وزارت احیا وانکشاف دهات واداره یونیسف ملل متحد آغاز شده است.
انجینر پیر محمد یفتلی رئیس احیا وانکشاف دهات ولایت بدخشان به خبرنگار آژانس باختر گفت: کار این پروژه در مدت پنج ماه تکمیل وبه بهره براداری سپرده خواهد شد.

داکتر سیدعبدالرحمن مسوول نظارتی پروژه های موسسه یونیسف در زون شمال شرق میگوید، طول این شبکه سی وپنج کیلومتربوده و برای بیش سه هزاروسه صد خانواده آب صحی آشامیدنی را فراهم میسازد
وی گفت، ذخیره آب که در چشمه ساخهای بهارک موقعیت دارد به طور پخته واساسی اعمار میگرددکه ظرفیت ذخیره دوصدو پنجاه مترمکعب آب را دارا بوده و میتواند به طور بیست وچهار ساعته برای نیازمندان، آب رساند، این پروژه با ده درصد سهم مردم ساخته می شود.
حاجی عبدالرحمن یکتن از باشنده گان دشت فراخ ولسوالی بهارک گفت،درگذشته اهالی این ولسوالی نسبت نبود آب صحی آشامیدنی از آب های ملوث استفاده می کردند و به امراض مختلف از قبیل پیچش،آمیب واسهال مصاب می شدند.
همچنان حاجی سید عبدالوهاب یک عضو شورای انکشافی ولسوالی بهارک میگوید، با آغاز کار این پروژه از یک طرف زمینه کار برای پنجهزار تن از جوانان بیکار مساعد میگرددوازسوی هم مشکل کمبود آب آشامیدانی صحی مرفوع میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا