سیاست

هفته محیط زیست در بامیان و خواست های معاون اجرائیه از شهروندان

کابل باختر 17 جوزا
از هفته محیط زیست در ساحه بند امیر ولایت بامیان تجلیل شد .
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبر داد:  در این مراسم  حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام شدن بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی سازمان همکاری های منطقه یی جنوب آسیا ( سارک ) یک فرصت خوبی برای رشد وگسترش همکاری میان کشور عضو دانسته گفت: توجه روی گسترش صنعت توریسم و ورزشهای زمستانی واعمار میدان هوایی بین المللی در بامیان از خواسته های اساسی مردم بامیان است که باید روی آن توجه صورت گیرد.
حاجی محمد محقق تاکید بر ارج گذاری هفته محیط زیست آنرا به فال نیک گرفته علاوه کرد امروز توجه به حفظ محیط زیست در کشور، بیش از هرزمانی دیگر ضروری است.
معاون ریاست اجراییه، استفاده از سلاح های متعارف و غیر متعارف، قطع جنگلات، بی توجهی به حیات وحش ، شکار حیوانات، و وارد شدن مواد بی کیفیت؛ از جمله مواد نفتی غیر استندرد و انتقال جمعیت از روستاها به شهرهارا از دلایل عمده تخریب محیط زیست در کشور دانست، از شهروندان خواست که برای حفظ محیط زیست تلاش نموده و افغانستان را در این عرصه نیز به کشور نمونه برای جهانیان مبدل سازند.
  در این برنامه که در دومین روز جشنواره سارک در ولایت بامیان برگزار شده بود، افزون بر مقامات عالی رتبه کشور و شماری از وزرای کابینه، مصطفی ظاهر رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست و مسوولان سارک و مهمانان خارجی نیز حضور داشتتند.
رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست در سخنانش روی توجه حکومت به ولایت بامیان و حفظ محیط زیست این ولایت تاکید نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا