سیاست

کمیته اصلاحات اداری جلسه کرد

کابل 14 دلو باختر
جلسه کمیته اصلاحات اداری به ریاست احمد ضیا مسعود، نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب با اشتراک وزیر عدلیه، معاون اداره امور ریاست جمهوری و اعضای  کمیته اصلاحات اداری برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهوربه آژانس باختر، در این جلسهرییس تشکیلات اداره امور ریاست جمهوری گزارش ارزیابی تشکیل سال 1395 خورشیدی را ارائه کرده و در مورد پیشنهادهای بعضی از وزارت خانه ها به خاطر ایجاد واحد های بیرون مرزی (اتشه‌ها) بحث همه جانبه صورت گرفت و فیصله شد که این موضوع از طریق وزارت خارجه ارزیابی، و در تفاهم با نماینده گی های سیاسی در مورد آن تصمیم قانونی اتخاذ گردد.
از سوی هم طرح تعدیلی قانون کارکنان خدمات ملکی که از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی قبلآ تهیه و کار تدقیق آن در وزارت عدلیه تمام شده و به کمیته قوانین کابینه جمهوری اسلامی افغانستان جهت تایید ارسال گردیده است. 
همچنان در مورد مسئله‌ی نظارت از 72 پروسه مغلق کاری که قبلآ تحت رهبری دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب توسط اداره عالی مبارزه با فساد اداری و کمسیون مستقل اصلاحات اداری ساده سازی گردیده و در وزارت ها تطبیق شده بحث گردیده و فیصله شد که گزارش مفصل اجراآت صورت گرفته از این روند به دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور، طی یک هفته آینده ارائه شود.
در این جلسه فیصله شد تا ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری و کمسیون مسقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در نشستی وضیعت عمومی اداره شاروالی کابل را بررسی و موارد قابل ساده سازی را شناسایی و دسته بندی نموده عملآ اجراآت نمایند.
همچنان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و اداره مبارزه با فساد اداری هر کدام در قسمت ساده سازی 72 مورد پروسه های مغلق کاری ادارات و تفکیک موارد مربوط به کار شان را، تنظیم و تقسیم وظایف نمایند.
در جلسۀ کمیته اصلاحات اداری فیصله شد که دفتر نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور با اشتراک نمایندۀ با صلاحیت ادارۀ امور ریاست جمهوری از تطبیق تمام پروسه‌های ساده سازی شده، ادارات را نظارت و گزارش مفصل را در جلسه بعدی پیش کش نمایند و وزارت عدلیه طرح تسریع روند قانون گذاری را تهیه و در جلسۀ کمیتۀ اصلاحات اداری ارایه کند.
به همینگونه به رهبری نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور تصمیم گرفته شد تا نشستی با اشتراک اداره لوی سارنوالی و ادارۀ مبارزه با فساد اداری در مورد چگونگی، اجراآت 370 دوسیه واصله آن اداره به لوی سارنوالی و چگونگی اجراآت شان، بحث صورت گیرد و تمام مشکلات شاروالی و کمیسیون اصلاحات اداری را به جلسۀ بعدی گزارش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا